استاندار آذربایجان غربی از سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد دولت برای احیا دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در پیام نوروزی گفت: امیدواریم در سال جدید با برنامه ریزی بسیار مناسب دولت و مسئولان استانی رو به جلو حرکت کنیم و مشکلات اقتصادی در استان رفع شود.

دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری کرده است

مشکلات احیا دریاچه ارومیه از طریق وزارت امورخارجه پیگیری می‌شود


وی یکی از مهمترین مباحث فعلی آذربایجان غربی را موضوع دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: دولت تا سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال در موضوع احیای دریاچه سرمایه گذاری کرده و طرح‌های ۲۷ گانه همچنان در دست اجراست.
استاندار آذربایجان غربی گفت: مهمترین این طرح‌ها انتقال آب بین حوضه‌ای و سرازیرکردن پساب تصفیه خانه‌های ارومیه و تبریز به دریاچه ارومیه است که امیدواریم تا سه سال آینده به اتمام برسد و آب آن‌ها به دریاچه بریزد.
شهریاری افزود: با اتمام این طرح‌ها ۲ میلیارد مترمکعب آب به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.
وی تاکید کرد: البته دولت طرح‌های دیگری نیز برای انتقال آب از دیگر حوضه‌ها در برنامه دارد که از طریق وزارت خارجه پیگیری می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۳۹۶ پیشنهاد‌های سرمایه گذاری زیادی در استان داشته ایم که امیدواریم این پیشنهاد‌ها امسال عملیاتی شود.

فراهم سازی زیرساخت روانی مهترین عامل جذب سرمایه گذاری در استان است


شهریاری افزود: ما باید به سمت جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی حرکت کنیم که برای این امر ایجاد زیرساخت‌ها اصلی اساسی است.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: برخی مسائل زمینه فرار سرمایه را از آذربایجان غربی ایجاد کرده که نیازمند همراهی ملت و رسانه‌ها برای بهبود وضعیت این بخش هستیم.

انتهای پیام/ن.م

برچسب ها: نوروز ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.