فرماندار سردشت از تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه آبشار شلماش این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛نژاد جهانی فرماندار سردشت با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری شهرستان سردشت گفت:یکی از اقدامات مهم در حوزه گردشگری می‌توان به بهبود زیرساخت‌های آبشار شلماش اشاره کرد که بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: طبیعت سردشت از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است. این شهر از مکان‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری بهره می‌برد که در سال‌های گذشته برای جذب گردشگر اقدامات کمی انجام گرفته است.

نژاد جهانی درباره طول جنگل‌های سردشت که به عنوان مراتع طبیعت گردی می‌توان استفاده کرد، بیان می‌کند: با بررسی‌های انجام شده بیش از ۲۶ کیلومتر از جنگل‌های سردشت قابلیت تبدیل به جاذبه‌های گردشگری را دارد.

وی درباره عقب ماندگی سردشت در جذب گردشگر می‌افزاید: در زمینه جذب گردشگر بسیار عقب هستیم و امکانات جذب گردشگر بسیار اندک است.

فرماندار سردشت درباره زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری می‌گوید: زیرساخت‌های لازم برای گردشگری به مانند جاده ها، هتل ها، کمپ‌های اقامتی و رستوران‌ها باید اقدامات جدی انجام شود که برای همه این موارد برنامه ریزی‌هایی شده است و برای بهسازی آن‌ها فراخوان‌های متعددی برای جذب سرمایه گذار منتشر کرده ایم و آماده هرگونه همکاری در این زمینه‌ها هستیم.

فرماندار سردشت درباره همکاری‌های سایر ارگان‌ها در زمینه بهبود گردشگری این شهر می‌گوید: با توجه به قابلیت ویژه سردشت در جذب گردشگر، طرحی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با عنوان طرح جامع حاشیه ساز آغاز کرده ایم که در همه زمینه‌های جذب گردشگر در این طرح بحث شده است.

جهانی درباره موزه صلح سردشت بیان می‌کند: مشکل زمین این موزه پس از مدت‌ها حل شده و با تخصیص اعتبار می‌توانیم شاهد بهره برداری از آن باشیم.

انتهای پیام/ن.م

بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه آبشار شلماش تخصیص یافته است

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.