فرماندار سردشت از تصويب ٢٣ طرح مشمول قانون حمايت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و ١٠ طرح مشمول اشتغال فراگير در كارگروه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ نژاد جهانی فرماندار سردشت در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاری شهرستان سردشت كه با حضور نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از تصويب ٢٣ طرح مشمول قانون حمايت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و ١٠ طرح مشمول اشتغال فراگير در كارگروه شهرستان خبر داد و گفت: اعتبار برآورد شده برای طرحهای اشتغالزايی روستای عشايری ٢٥ ميليارد و ٦٤٦ ميليون تومان است كه با اجرای آنها برای ٧٥٢ نفر اشتغال ايجاد می شود.

وی ادامه داد: اعتبار برآورد شده برای طرحهای مشمول اشتغال فراگير ٣٢ ميليارد و ٢٣٩ ميليون تومان است كه با اجرای آنها نيز برای ١٣٩ نفر اشتغالزايی می شود.

جهانی افزود: از ابتدای تصويب اين طرحها كارگروه شهرستان فعاليت خود را براي جذب حداكثری تسهيلات آغاز كرده و در فرصت ها و برنامه های مختلف و همچنين در فضای مجازی اطلاع رسانی خوبی برای تشويق و ترغيب كارآفرينان انجام گرفته است.

فرماندار سردشت در ادامه از پيگيريهای نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی برای بحث فوق العاده مناطق جنگی تقدير نمود.

رسول خضری نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نيز در اين جلسه از قانون حمايت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و طرح اشتغال فراگير به عنوان فرصتی بالقوه برای ايجاد اشتغال پايدار ياد كرد و گفت: اگر پتاسيل های سرمايه گذاری شهرستان شناسايي و اولويت بندی شوند و آسيب و موانع اجرای اين طرحها برطرف گردد می توان از ظرفيت اين دو طرح برای ايجاد اشتغال پايدار و كاهش بيكاری به بهترين شيوه بهره برد.

 وی با اشاره مرز كيله سردشت گفت: مرز كيله صادرات محور است و برای كشور ارز آوری دارد و اين شرايط فرصت خوبی جذب سرمايه گذاران است.

خضری با بيان اينكه امنيت كشور در گرو تامين معيشت مرزنشينان است افزود:شهرهای مرزی سردشت و پيرانشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ايستادگی كردند و الان استحقاق بهترين خدمات را دارند.

انتهای پیام/م

33 طرح اشتغالزايی در شهرستان سردشت به تصویب رسید

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.