بیش از ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مهاباد علیه بیماری شاربن مایه کوبی شد.

مایه کوبی بالغ بر ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ بایزید حسن پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: بالغ بر ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ در شهرستان مهاباد بر علیه بیماری شاربن ایمن سازی شده اند.

وی با اشاره به پوشش ۷۵ درصدی مایه کوبی یر علیه بیماری شاربن در مهاباد گفت:: بیماری شاربن که در انسان به آن سیاه‌زخم می‌گویند بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات است. که به آن بیماری پشم ریسان، تب طحال و کفگیرک نیز گفته می شود.

بیماری در حیوانات بیشتر در پستانداران مانند گاو، گوسفند، بز، شتر، بز کوهی، و سایر علفخواران دیده می‌شود. اگر انسان در تماس با حیوانات مبتلا و آلوده قرار گیرد و یا با بافت‌های آلوده آن‌ها (مانند گوشت، احشاء و پوست) در تماس باشد می‌تواند به این بیماری دچار شود.

حسن پور گفت: در همین راستا اکیپ‌های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد با استفاده از توان بخش خصوصی در طول ۱۱ ماه سال ۹۶ اقدام به مایه کوبی ۹۳ هزارو ۱۵۱ راس گوسفند و بز تعداد ۱۶ هزارو ۹۸۸ راس گاو و ساله و تعداد ۲۴۷ راس تک سمی درمجموع تعداد ۱۱۰ هزارو ۳۸۶ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن نموده اند.


انتهای پیام/ح

 


مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری شاربن در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.