کشته شدن دو غیر نظامی در کابل ، تدابیر شدید امنیتی برای روزهای نوروز، کشته شدن یک ژنرال پاکستانی در «زابل»، جلوگیری از انفجار در«هرات» و ادامه همکاری انگلیس با افغانستان از جمله رویدادهای خبری مهم 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کشته شدن دو غیر نظامی در کابل ، تدابیر شدید امنیتی برای روزهای نوروز، کشته شدن یک ژنرال پاکستانی در «زابل»، جلوگیری از انفجار در«هرات» و ادامه همکاری انگلیس با افغانستان از جمله رویدادهای خبری مهم 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

**دو شهروند کابل در انفجار روز یکشنبه کشته شدند
سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که دو غیر نظامی بر اثر انفجار بمب در شهرستان «پغمان» در غرب شهر کابل پایتخت این کشته شدند. نجیب دانش گفت که این افراد در انفجار بمب جاسازی شده در کنار جاده کشته شده اند و تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است. همچنین دیروز بر اثر حمله مهاجمی دیگر با بمب دستی بر یک مرکز آموزشی شش شهروند عادی در کابل زخمی شدند.

** تدابیر امنیتی در روزهای نوروز در افغانستان تشدید می شود
وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که مردم بدون نگرانی می توانند به امور جاری خود برای انجام برنامه های نوروزی رسیدگی کنند و با اتکا به تلاش نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی در تأمین امنیت خواسته است تا هیچ گونه نگرانی نداشته باشند. وزارت کشورافغانستان افزود که برای روزهای نوروز تدابیر ویژه ای را در دست اجرا دارند تا از وقوع هرگونه حادثه ای جلوگیری شود و از مردم نیز خواسته است که با مواجه شدن به هرگونه مورد مشکوک به پلیس اطلاع دهند. در کابل پایتخت افغانستان تعداد ایستگاههای ایست و بازرسی افزایش یافته و حضور پلیس در مناطق مختلف شهر گسترده تر شده است.

** یک ژنرال پاکستانی در «زابل» افغانستان کشته شد 
«گل اسلام سیال» سخنگوی استاندار زابل افغانستان ادعا کرد که یک ژنرال پاکستانی با یک همکارش بر اثر انفجار بمب در این استان کشته شده اند. سیال افزوده که این فرد پاکستانی در شهرستان «شاه جوی» این استان با بمب جاسازی شده در کنار جاده کشته شده است. او به علت حضور این نظامی پاکستان در منطقه یا هویت او اشاره ای نکرده و تاکنون مقام دیگری این سخنان را تایید یا رد نکرده است. 

**پلیس در هرات از وقوع پنج انفجار جلوگیری کرد
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که پلیس پنج بمب جاسازی شده را در شهرستان «پشتون زرغون» استان هرات کشف و خنثی کرده اند.بر اساس این گزارش این بمب ها از روستای «دشت نیزا» کشف شد و با توجه به محل های نصب آنها مشخص شد هدف از جاسازی این بمب ها نیروهای امنیتی بودند.

** انگلیس بر تداوم همکاری با افغانستان تاکید کرد
«گوین ویلیامسین» وزیر دفاع انگلیس در سفر به افغانستان و در دیدار با رئیس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور از ادامه همکاری کشورش با افغانستان اطمینان داد و گفت همکاری با افغانستان به معنی تامین امنیت در خیابان های انگلیس خواهد بود. ویلیامسن در این دیدار از ادامه حضور کشورش در افغانستان و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی خبر داد. وی افزود که افغانستان ظرفیت های خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد و امید است که با تامین امنیت برای رسیدن به رفاه مردم تسریع شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار