معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل طبیعی و مصنوعی از گل‌آرایی نوروزی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیدخلیل منبتی افزود:  در آستانه فرا رسیدن عید نوروز حرم مطهر رضوی با استفاده از ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل طبیعی و مصنوعی که بخش قابل توجه آن از طرف تولیدکنندگان گل و گیاه از سراسر کشور اهدا می‌شود، گل‌آرایی خواهد شد.

وی گفت: بخش شمیم رضوان یا گل‌آرایی حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران به خاطر ایجاد چشم‌انداز‌های آرام‎بخش طبیعی برای زائران نوروزی از اواسط بهمن ماه پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم را برای تدوین برنامه‌های گل آرایی ویژه به مناسبت ایام نوروز سال ۱۳۹۷ به عمل آورده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: اقدامات اجرایی شامل تهیه بستر گل‌آرایی، احداث سازه داربستی، شن‌ریزی و ... و همچنین نصب المان‌های گل مصنوعی از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است و براساس پیگیری زمان ارسال گل‌های تقدیمی و شرایط جوی تا ۲۸ اسفند گل آرایی اماکن متبرکه به انجام خواهد رسید.

منبتی گفت: در برنامه گل آرایی اماکن متبرکه به مناسبت نوروز مکان‌های مختلف حرم مطهر شامل دوربرگردان ها، مبادی ورودی، صحن‌ها، بست‌ها، آبنماها، سقاخانه و.. به طور ویژه تزئین و گل آرایی می‌شود.
 
انتهای پیام//ا.س
 

گل آرایی حرم مطهر رضوی در آستانه عید نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.