خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تولید بیش از حد نفت در آمریکا، توازن بازارهای جهانی را به هم ریخته است.

آمریکا با افزایش تولید نفت در صدد فتح بازارهای جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا با افزایش تولید نفت در صدد فتح بازارهای جهانی است و این تولید بیش از حد نفت، بازارهای جهانی را به هم ریخته است. با رونق تولید نفت در آمریکا، این کشور اکنون بدون هیچ گونه مشکلی نفت خود را به سراسر جهان صادر می کند و با این کار زمینه را برای بازنگری در زیرساخت های نفتی در خود آمریکا فراهم کرده است.

آمریکا اکنون با تولید بیش از 10 میلیون بشکه نفت در روز، به دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان بعد از روسیه تبدیل شده است. آمریکا اکنون از نظر تولید نفت گوی سبقت را از عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت، نیز ربوده است. کارشناسان می گویند علت اصلی افزایش تولید نفت در آمریکا قبل از هر چیز به پیشرفت فناوری های نوین بر می گردد که زمینه را برای تولید بیشتر و بهتر نفت رسی یا نفت شیل ‏‏، نفت غیر متعارفی که ‏‏با استفاده از فناوری ‏‏شکست ‏هیدرولیک و با ‏هزینه ای بالا استخراج ‏می ‏شود، فراهم کرده است.

با توجه به این افزایش انفجاری تولید نفت در آمریکا، مقامات این کشور ممنوعیت صادرات نفت را از آخر سال 2015 برداشته اند. این در حالی است که از سال 1975 تاکنون هیچ شرکتی در آمریکا حق نداشت نفت به خارج از کشور صادر کند. شرکت های آمریکایی نیز از این فرصت برای تولید و صادرات بیشتر نفت استفاده کردند. به طوری که در سال 2017 شرکت های نفتی هر روز به طور متوسط یک میلیون و یکصد هزار بشکه به 37 کشور جهان صادر کردند.

اگرچه مقصد اصلی نفت صادراتی آمریکا، کاناداست اما شرکت‌های آمریکایی اکنون به بازارهای کشورهای آسیایی نیز چشم دوخته اند.این در حالی است که بازارهای آسیایی تاکنون حوزه استحفاظی کشورهای اوپک و روسیه بوده است. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و شرکایش شامل 10 کشور غیر عضو در این سازمان نفتی از جمله روسیه از یک سال پیش به منظور برقراری توازن در عرضه و تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ها تصمیم گرفته‌اند در چارچوب توافقنامه‌ای تولید و صادرات نفت خود را محدود کنند.

انتهای پیام/

افزایش تولید نفت در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار