انتشار گزارش وضع اشتغال در آمریکا و همچنین کاهش فعالیت‌های حفاری این کشور باعث صعود بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تعداد سکوهای حفاری آمریکا و همچنین بهبود وضع اقتصاد در این کشور، بهای نفت امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا)، با 6 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد) به 62 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 9 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 65 دلار و 58 سنت در هر بشکه معامله شد.

یک کارشناس حوزه سرمایه گذاری اعلام کرد: کاهش تعداد سکوهای حفاری آمریکا و انتشار گزارش اشتغال به افزایش بهای طلای سیاه کمک کرده است.

گزارشها حاکی از آن است که اقتصاد آمریکا در ماه فوریه بیشترین تعداد شغل را در یک و نیم سال گذشته ایجاد کرده است. وزارت کار آمریکا روز جمعه با انتشار یک گزارش اشتغال اعلام کرد که ماه گذشته میلادی مشاغل بخش غیرکشاورزی 313.000 شغل ایجاد کرده است.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکرهیوز» هم روز جمعه اعلام کرد که شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای نخستین بار در دو ماه گذشته از تعداد سکوهای حفاری خود کاسته اند. شرکت های انرژی آمریکایی با کاهش 4 سکوی حفاری، تعداد سکوها را به 769 مورد رسانده اند. این درحالی است که با وجود کاهش تعداد سکوهای حفاری، فعالیت در این بخش در مقایسه با یک سال پیش که تعداد سکوهای حفاری فقط 617 مورد بود، هم اکنون بیشتر است.

همچنین بیشتر کارشناسان انتظار دارند که سطح تولید نفت آمریکا که از اواسط سال 2016 با افزایش همراه بوده است، همچنان روند صعودی را طی کند. سطح تولید نفت آمریکا پیشتر به 10.37 میلیون بشکه در روز رسیده بود که این از سطح تولید عربستان سعودی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت محسوب می شود، بیشتر است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه از آغاز سال 2017 تاکنون روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت از سطح تولید خود را کاسته اند. این توافق قرار است تا پایان سال 2018 ادامه داشته باشد.

به دنبال کاهش ارزش دلار و همچنین انتشار گزارش اخیر درباره وضع اشتغال در آمریکا که ترس از رشد نرخ تورم را از بین برد، بهای طلا امروز (دوشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1323.07 دلار معامله شد. ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار