در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای ثبت احوال در مهر 96 را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای ثبت احوال مهر 96 را می خوانید.

هر آنچه والدین باید در مورد انتخاب نام‌ برای فرزندانشان بدانند

یکی از دغدغه‌های اصلی والدین هنگام تولد فرزند، انتخاب نام مناسب است، چراکه باید در نامگذاری کودک خود دقت کنند. بیشتر والدین اصرار دارند تا نام مناسبی را از میان نام‌های مذهبی برای فرزند خود انتخاب کنند و عده‌ای نیز با مراجعه به سایت ثبت احوال یا کتاب‌های فرهنگ انتخاب نام، اقدام به نامگذاری کودک خود می‌کنند، اما در این میان برخی دیگر از والدین برای انتخاب نام فرزند خود به سراغ اسامی جدیدی می روند که پس از تایید سازمان ثبت احوال، مجاز به استفاده از آن‌ها می‌شوند.

 

امکان اخذ کارت هوشمند ملی برای زنان خارجی که همسر ایرانی دارند

بهمن مشایخی مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور در نهم مهر ماه گفت: این اداره برای بانوان خارجی که با مردان ایرانی ازدواج می‌کنند و بر اساس بند 6 ماده 976 قانون مدنی و با رعایت سایر مقررات مربوطه موفق به اخذ شناسنامه جمهوری اسلامی ایران شده اند، درخواست اخذ کارت هوشمند ملی می‌کند.

مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور در پایان اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم، امکان دریافت الکترونیکی اطلاعات اسناد ولادت افراد زیر 15 سال که در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تنظیم شده، برای بارگذاری به موقع از طریق پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور فراهم شده است.

اجرای طرح اخذ مدارک بدون کپی در دو استان کشور/ کارت هوشمند ملی طی 15 روز صادر می شود


سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور  در بیست و چهارم مهر 96 گفت:طرح اخذ مدارک بدون کپی به صورت پایلوت در دو استان خوزستان و قم در حال اجرا است.

ابوترابی در خصوص طرح «اخذ مدارک بدون کپی» افزود: طرح اخذ مدارک بدون کپی به صورت پایلوت در دو استان قم و خوزستان اجرا می شود، همچنین قرار است که این طرح به زودی در تمام کشور نیز اجرا شود و با اجرای این طرح مصرف کاغذ در کشور کاهش یافته و مشکلاتی که در برخی مراکز برای تهیه کپی برای متقاضیان پیش می آید، رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار ثبت احوال در مهر 96

 

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار