طرح آرامش بهاری امسال و برای هشتمین سال متوالی در 68 بقعه متبرکه استان سمنان اجرا می شود.

حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت: طرح آرامش بهاری امسال برای هشتمین سال متوالی در 68 بقعه متبرکه استان سمنان اجرا می شود.

وی افزود: بقاع متبرکه برای اجرای طرح آرامش بهاری در 4 سطح دسته بندی شده اند که بر اساس سطح بندی خدمات متفاوتی ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام واحدی افزود: این طرح با دو محوریت اقدامات فرهنگی و اقدامات خدمات رسانی به زائرین اجرا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: خدمات رسانی با برپایی خیمه های معرفت و مشاوره خانواده، همسر داری و رفع معضلات اجتماعی بوده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در طول شبانه روز بیش از 10 هزار نفر در بقعه ها و اماکن مذهبی استان اسکان پیدا کنند و همچنین حدود 50 درصد ظرفیت اسکان استان نیز مربوط به همین اماکن مذهبی خواهد بود.

حجت الاسلام واحدی با اشاره به برنامه های این اداره کل برای زمان تحویل سال در بقعه های متبرکه استانی افزود: قرائت قرآن و دعای توسل و دعای آل یاسین در کنار صلوات خاصه امام رضا (ع) و پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب از مهمترین برنامه هایی است که در بقاع متبرکه استانی اجرا می شود.

وی افزود: در طرح های حفظ قرآن امسال در استان سمنان 3 هزارو 747 نفر شرکت کردند که  3 هزارو 97 زن و 650 نفر مرد بوده اند و استان سمنان رتبه سوم در قبولی افراد شرکت کننده در آزمون را در کشور از آن خود کرده است.

حجت الاسلام واحدی با اشاره به وقف های انجام شده در سال جاری تصریح کرد: 44 وقف جدید به ارزش 6 میلیارد تومان در سال جاری انجام شده و تعداد موقوفات استان به  5 هزارو 322 موقوفه رسیده است.

وی افزود: از همین 44 وقف، 20 وقف آن قرآنی بوده که 9 مورد آن مربوط به شهرستان گرمسار بوده و با این تعدا استان سمنان امسال رتبه اول وقف قرآنی در کشور را بدست آورده است.

انتهای پیام / ه

طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال متوالی در استان سمنان اجرا می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار