در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در مهر 96 را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در مهر 96 را می خوانید.

یک میلیون و 400 هزار سالمند معیشت بگیر تحت پوشش کمیته امداد هستند

مجید ملک شاهی دستیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در یازدهم مهر گفت:یک میلیون و 400 هزار سالمند معیشت بگیر تحت پوشش کمیته امداد هستند و 154 هزار سالمند نیز از سایر خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند. در سه سال گذشته نگاه ویژه ای به سالمندان تحت پوشش کمیته امداد داشتیم که طبق آن شاخصه های حمایتی ارتقا یافته و برنامه ریزی های ویژه ای در رویکرد توانمند سازی برای این قشر صورت گرفته است.

ملک شاهی عنوان کرد: توانمندسازی سالمندان اهمیت زیادی دارد که اگر قابلیت و توانمندی های سالمندان عضو خانواده افزایش یابد، بر کاهش آسیب های اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار است، همچنین کمیته امداد در راستای کمک به توانمندسازی و استقلال مالی سالمندان، محصولات و تولیدات این افراد را خریداری می کند.

 

زنانه شدن جمعیت سالمندان تحت پوشش کمیته امداد

مجید زارع فرد مدیر کل حمایت های اجتماعی کمیته امداد در یازدهم مهر گفت: به ازای هر 100 زن سالمند، 97 مرد سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که ساختار جمعیتی سالمند در این نهاد به سوی زنانه شدن پیش می رود. 25 درصد سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 24 درصد سالم و 54 درصد از کار افتاده هستند.

زارع فرد در پایان تاکید کرد: به مناسبت روز سالمند از فرزندان نخبه 250 سالمند در مناطق مختلف بر اساس شاخص هایی که دارند از 16 مهر در اردوگاه ثامن مشهد تقدیر به عمل می‌آید.

45 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در دوازدهم مهر گفت: 45  هزار و 480 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که حدود 45 درصد به علت فوت سرپرست از خدمات این نهاد بهره مند هستند. 57 هزار و 328 خانوار با جمعیت 95 هزار و 479 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان تهران قرار دارند  این تعداد کمتر از یک درصد جمعیت استان تهران را شامل می‌ شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبار خدمات حمایتی و معیشتی مددجویان در سال جاری، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 20 میلیارد و 564 میلیون تومان کمک معیشت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به حساب زنان و مردان سرپرست خانوار واریز شده است.

 

شرایط ضمانت وام‌‌های کمیته امداد برای نیازمندان آسان‌تر شد

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دوازدهم مهر از آسان‌تر شدن شرایط ضمانت وام‌های کمیته امداد برای نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد خبر داد. ۶۸۴ هزار و ۵۶۵ طرح اشتغال ایجاد شده و در نهایت ۴۹۷ هزار و ۸۸۷ خانوار خودکفا شده‌اند که علت اختلاف رقم میان تعداد طرح‌های اشتغال با خانوارهای خودکفا شده برای این است که از زمان پرداخت تا رسیدن به استقلال مالی یک تا دو سال زمان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این برای وام‌های کمتر از ۱۵ میلیون تومان یک ضامن نیاز بود ابراز امیدواری کرد که اکنون با افزایش رقم تسهیلات اشتغال بانکی به ۲۰ میلیون تومان، بانک‌های عامل همان یک ضامن را از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مطالبه کنند، چرا که برخی از مددجویان حتی قادر به معرفی یک ضامن هم نیستند.

 

کمیته امداد ساخت هرگونه ساختمان اداری را ممنوع اعلام کرد

ابراهیم بازیان مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در پانزدهم مهر گفت:بر اساس بودجه سال ۹۶ کمیته امداد ساخت و توسعه ساختمان‌های اداری در سراسر کشور ممنوع است. ۱۵۰هزار خانوار تحت حمایت این نهاد فاقد مسکن مناسب هستند و منزل ۳۵۰ هزار خانوار مددجو نیز باید تعمیر و بهسازی شود اگر زمین ارزان قیمت از سوی دولت برای ساخت خانه به نیازمندان اختصاص یابد می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها،نهادها، خیران، مددجویان و بستگان آنها و کمک های کمیته امداد مشکل مسکن مددجویان را رفع کرد.

بازیان درباره چگونگی تعیین متراژ مسکن مددجویان توضیح داد: متراژ واحد مسکونی خانوار مددجو با توجه به جمعیت و ویژگی‌های خانوار، سهم آورده و منابع کمیته امداد و کمک‌های مردمی تعیین می‌شود.حداکثر متراژ مسکن احداثی روستایی ۵۰ مترمربع و برای خرید و احداث واحدهای شهری ۷۵ متر مربع پیش بینی شده است. براین اساس تغییر نقشه و متراژ زیربنا بدون تامین منابع مالی ثابت و بدون هماهنگی با کمیته امداد ممنوع خواهد بود.

 

توزیع یک هزار بسته نوشت افزار در میان دانش آموزان مناطق محروم کشور

فاطمه رهبر معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد در هفدهم مهر گفت: توزیع یک هزار بسته نوشت افزار از اقلام ایرانی در میان دانش آموزان مناطق محروم کشور انجام شد. در حال حاضر ۳۱۲ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از این تعداد ۲۲۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی، ۶۹ هزار نفر در مقطع متوسطه، ۱۵ هزار نفر در مقطع پیش دانشگاهی نظام قدیم در حال تحصیل هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه تعداد ۸۰ هزار بسته در میان کودکان محروم فاقد پدر توزیع شده است، تاکید کرد: هدف گذاری امسال برای ترغیب افراد به پرداخت کمک‌های نقدی بوده است و نیکوکاران می توانند با شماره گیری #۱*۸۸۷۷* برای کمک به نیازمندان اقدام کنند.

 

توزیع یک میلیون لبخند مهر در مدارس تهران

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در هجدهم مهر از توزیع یک میلیون پاکت لبخند مهر در مدارس استان تهران به منظور جمع آوری کمک‌های نقدی دانش آموزان خبر داد. مرحله دوم جشن عاطفه ها در سطح استان با هدف ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در بین دانش آموزان و جمع آوری کمک‌های مردمی برای دانش آموزان نیازمند با عنوان مهر عاطفه ها برگزار می شود. بر اساس آمارهای موجود میزان کمک‌های جمع آوری شده در سال گذشته 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است،  براساس آمارهای موجود از مجموع کمک‌های جمع آوری شده در جشن عاطفه‌ها در سال گذشته، سهم مدارس 50 درصد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه وظیفه کمیته امداد زمینه سازی برای بهره مندی بیشتر جامعه هدف از خدمات این نهاد است، بیان کرد: در کنار جمع آوری پاکت‌های لبخند مهر، معرفی فرهنگ نوع دوستی به دانش آموزان جامعه یکی از وظایف این نهاد است که باید این فرهنگ را در میان دانش آموزان نهادینه کنیم .

وی افزود: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها با شعار «مهر در انتظار همدلی» با همکاری سازمان دانش آموزی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 19 مهرماه در 3 هزار مدرسه سراسر استان تهران برگزار می‌شود.

 

کمک بیش از 3 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به دانش آموزان نیازمند در جشن عاطفه‌ها

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در بیست و یکم مهر گفت: مردم استان تهران در مرحله نخست جشن عاطفه ها، 3 ميليارد و 900 ميليون تومان به دانش آموزان نيازمند كمک كردند. در حال حاضر 45 هزار و 480 زن سرپرست خانوار تحت حمايت اين نهاد قرار دارند كه حدود 45 درصد از آن‌ها به علت فوت سرپرست از خدمات اين نهاد به همراه دريافت مستمری بهره‌مند هستند. طی شش ماهه نخست امسال، 20 ميليارد و 564 ميليون تومان كمک معيشت مددجويان تحت حمايت كميته امداد استان به حساب زنان و مردان سرپرست خانوار واريز شده است.

ولیئی یادآور شد: حمايت كميته امداد از اين افراد دائمی نيست، بلكه این زنان و فرزندانشان به دليل اینکه بی سرپرست يا بدسرپرست هستند، به طور موقت از برخی خدمات كميته امداد به صورت موردی، تک خدمتی و چند خدمتی برخوردار می شوند.

مديركل كميته امداد استان تهران در خصوص حضور گسترده مردم در مرحله نخست جشن عاطفه ها، افزود: مردم استان تهران در مرحله اول جشن عاطفه ها، 3 ميليارد و 900 ميليون تومان به دانش آموزان نيازمند كمک كردند، در حالی كه اين رقم در سال 95، دو ميليارد و 800 ميليون تومان بود كه با رشد 40 درصدی همراه بوده است.

37 درصد مددجویان استان تهران را سالمندان تشكيل می دهند

علی كريمی اصل معاون حمايت و سلامت كميته امداد استان تهران در بیست و دوم مهر گفت: 37 درصد جامعه مددجويی استان تهران سالمندان هستند که از اين تعداد 75 درصد را زنان و 25 درصد را مردان تشكيل می‌دهند. در حال حاضر 95 هزار و 479 نفر در استان تهران تحت حمايت كميته امداد هستند،  از این تعداد 35 هزار و 423 نفر را سالمندان تشكيل می دهند که در مجموع 37 درصد جامعه مددجويی استان تهران هستند و از اين تعداد 75 درصد را زنان و 25 درصد را مردان تشكيل می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران در مورد نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.

رشد 5 درصدی اعتبار مسکن مددجویان کمیته امداد در سال 96

جهانبخش مرادی  مدیر تأمين مسكن كميته امداد استان تهران در بیست و هفتم مهر گفت: اعتبار بخش مسكن مددجویان در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته دارای رشد پنج درصدی بوده است. امسال بيش از ۵۰ ميليارد تومان به بخش مسكن مددجويی اختصاص یافته است، تصریح کرد: بيش از دو هزار و ۵۰۰ مورد ساخت، تعميرات كلی و جزئی همچنین تكميل واحدهای نيمه تمام توسط كميته امداد استان تهران از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشاركت های مردمی در سال جاری انجام شده است.

مرادی بیان کرد: این نهاد در سال گذشته نسبت به تعمیرات و بازسازی یک هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی و ۳۰۱ مورد ساخت و تكميل مسكن شهری و روستايی همچنين تکمیل چهار واحد نيمه تمام مسكن شهری و روستايی اقدام كرده است.

مدیر تأمين مسكن كميته امداد استان تهران در پایان گفت: سقف پرداخت تسهيلات ساخت، بهسازی و بازسازی كميته امداد به مددجويان روستايی ۱۵ ميليون تومان و برای مددجويان شهری ۲۵ ميليون تومان در نظر گرفته شده كه اين تسهيلات به صورت بلاعوض با اولويت ارائه مناطق محروم و روستايی به مددجويان تحت پوشش پرداخت می شود.

 

بهره‌مندی نوعروسان نیازمند از جهیزیه 6 میلیون تومانی

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در سی ام مهر گفت: در طرح هر مسجد یک جهیزیه، نوعروسان نیازمند از جهیزیه 6 میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند. با توجه به اینکه کمیته امداد در تلاش است تا سطح رسیدگی به معیشت و زندگی طبقات کم بضاعت جامعه را از نظر کمی و کیفی ارتقا بخشد، در این راستا به دلیل نقش پررنگ مساجد و تاثیر آن در میان مردم سعی می‌کند تا از ظرفیت مساجد برای رسیدگی به محرومان و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مراکز نیکوکاری در مساجد مستقر هستند تا نسبت به مشکلات نیازمندان هر محله رسیدگی کنند، تصریح کرد: علاوه بر این سعی می‌شود تا از ظرفیت مساجد به عنوان تشکل‌های نیکوکاری مردمی در جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در میان نیازمندان، شناسایی محرومان ساکن در محله و معرفی به مسجد با اولویت مددجویان تحت حمایت ساکن در محله اقدام شود.

 

بازسازی 440 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در نیمه نخست امسال

جهانبخش مرادی مدیر تأمین مسکن کمیته امداد استان تهران در سی ام مهر گفت: در شش‌ماهه نخست امسال ۴۴۰ واحد مسکونی خانوارهای تحت حمایت این نهاد موردبازسازی و تعمیر قرار گرفت. در نیمه نخست امسال هشت خانوار روستایی و ۸۹ خانوار شهری تحت حمایت این نهاد کلید واحد مسکونی خود را تحویل گرفتند. در نیمه نخست سال ۹۶ بیش از پنج میلیارد و ۳۸۰میلیون تومان از محل صدقات، منابع دولتی، آورده مددجویان و تسهیلات بانکی برای خدمات ارائه‌شده عمرانی مددجویان هزینه شده است.

مدیر تأمین مسکن کمیته امداد استان تهران در ادامه به برنامه‌های آتی این نهاد در حوزه ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد یک یا دو نفره هستند، بنابراین اولویت برای تأمین مسکن مددجویان تا سه سال آینده با اولویت خانوارهای عائله‌مند و پرجمعیت و دارای یتیم است.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار کمیته امداد در مهر 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
خانواده ام بخاطر فوت پدر و نداشتن هیچگونه منبع درآمدی تحت حمایت این نهاد قرار گرفتن من
بدون هیچگونه کمک مالی از طرف کمیته امداد توانستم با معدل 17.75 در رشته مهندسی مکانیک مدرک کارشناسی ارشدم را در سال 95 اخذ نمایم طوری که حتی برای دفاع از پایان نامه ام لپ تاپ هم نداشتم و از لپ تاپ هم کلاسیم استفاده کردم چرا که کمیته امداد گفتند چون شما بعد دیپلم رفتید خدمت سربازی و بعد ادامه تحصیل دادید، مشمول حمایت این نهاد نمیشوید
حالا با گذشت دو سال هنوز بیکارو مجرد هستم چرا که هیچ سهمیه ای ندارم تا جایی استخدام شوم.
آخرین اخبار