فرماندار ملکان تاکید کرد : عرضه مرغ زنده در این شهرستان ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

عرضه مرغ زنده شهرستان  ملکان ممنوع استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی فرماندار ملکان،در جلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی گفت: به بهانه عید نوروز وروز طبیعت عده ای اقدام به فروش مرغ زنده می کنند وموجب به خطر افتادن سلامت مردم می شوند .


هشدار به عرضه کنندگان مرغ زنده در ملکانوی افزود: شیوع آنفولانزای مرغی در بعضی استانها واحتمال انتقال آن از طریق مرغهای آلوده زیاد است به همین علت مرغداریها باید ازعرضه هرگونه مرغ زنده به بازار خودداری کنند .


وی با اشاره به وجود چند بازار محلی دراین شهرستان وشهرهای همجوار بر کنترل عرضه طیور در این بازارها تاکید کرد و گفت: یکی از راههای شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان همین بازارهای محلی وهفتگی است .


فرماندار ملکان تصریح کرد: باید تمامی طیور ومرغهایی که در این بازارها بصورت زنده به فروش می رسند قبل از فروش جمع آوری شود ومردم از خرید آنها خودداری کنند.


خانی گفت: با وجود اینکه این شهرستان بیشترین مرغداریهای تخم گذار را در استان دارد اما با اقدامات پیشگیرانه در بیماری آنفولانزا امسال تلفات نسبتا کمی را به واسطه همکاری خوب صاحبان مرغداریها صورت گرفت.


در این جلسه مدیر شبکه بهداشت ودرمان ملکان نیز با آشاره به آمار بالای مرگ ومیر ناشی از بیماریهای قلبی وعروقی در این شهرستان افزود : متاسفانه این شهرستان رتبه اول استان در زمینه بیماریهای قلبی وعروقی را دارد.


دکتر محمد میرزاپور گفت: 55 درصد مرگ ومیر ها در شهرستان ملکان ناشی از بیماریهای قلبی وعروقی از قبیل انواع سرطان هاست .


وی افزود: یکی از دلایل افزایش این بیماری ،عادت غذایی ناسالم ،کم تحرکی واستفاده بی رویه از نمک وروغن های جامد واستفاده بی رویه از سموم در باغات انگور است.

 انتهای پیام/

هشدار به عرضه کنندگان مرغ زنده در ملکان

برچسب ها: درمان ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.