خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبلیغ دین گفت: رسانه یکی از مهمترین ابزارها برای تبلیغ دین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی به تبیین نقش رسانه‌ها در تبلیغ دین و همچنین نقش مخرب آن برای ضربه زدن به دین پرداخت و گفت: یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال مهمترین ابزارها زبان است که در تبلیغ دین تاثیر بسیاری داشته است.

وی افزود: زبان نه تنها در عصر حاضر بلکه از قدیم الایام هم رسانه‌ای مهم و تاثیرگذار بوده است و به عنوان ابزاری مهم تلقی می‌شده است. بهترین افراد جامعه اسلامی کسانی هستند که می‌توانند با استفاده از ابزار زبان دیگران را ارشاد کنند و نقطه مقابل هم بدترین افراد هم کسانی هستند که با سخنان مقرضانه مردم را از صراط مستقیم منحرف می‌کنند.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: البته در کنار این ابتدایی‌ترین ابزار باید به ابزارهای جدید رسانه‌ای از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه کرد که در آن واحد حجم زیادی از اطلاعات به مخاطب منتقل می‌شود.

وی افزود: امروز بسیاری از مردم از طریق فضای مجازی اخبار روز دنیا را دنبال می‌کنند. البته بسیاری از این اخبار منطبق بر واقعیت نیست و ممکن است باعث گمراهی و دور شدن افراد جامعه از حقیقت شود.

وی با اشاره به نا امن بودن و فاصله داشتن فضای مجازی و اطلاعات موجود در آن، گفت: برای استفاده درست از فضای مجازی و دریافت کردن اخبار و اطلاعات درست از این فضا باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم در غیر این صورت فریب این فضا را خواهیم خورد و اخبار غیر واقعی را به جای اخبار درست دریافت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه فضای مجازی مطلقا بد نیست، گفت: فضای مجازی و اینترنت که بیشتر از طریق دستگاه تلفن همراه در اختیار جوانان است می‌تواند عاملی برای سعادت باشد و هم می‌تواند مقدمات شقاوت را فراهم کند که این موضوع بستگی به نوع استفاده جوانان از این فضا دارد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه تبلیغی مذهبی در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.