همزمان با روز شهردار ۲ طرح عمرانی و حمل نقل در رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مسعود نصرتی شهردار رشت درآیین افتتاح طرح بازارچه صنایع دستی بانوان و راه اندازی ۱۵ دستگاه اتوبوس حمل نقل عمومی گفت: بازارچه صنایع دستی که در بوستان کشاورز رشت به بهر برداری رسیده با ساز‌های چوبی ساخته شده است که بیانگر فرهنگ و آداب رسوم مردم گیلان است و در همه پارک‌های گیلان این بنا ساخته خواهد شد.

وی افزود: برای این بازارچه که به متراژ ۲۰۰ متر و در ۲ طبقه ساخته شده است ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

شهردار رشت همچنین در بهر برداری از ۱۵ دستگاه اتوبوس گفت: برای خرید این ۱۵ دستگاه اتوبوس ۸ میلیارد تومان هزینه شده است که با بهر برداری از آن تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل نقل عمومی شهر رشت به ۴۷ دستگاه می‌رسد.

مسعود نصرتی خاطر نشان کرد: با برنامه‌های انجام شده تعداد اتوبوس‌های شهر رشت در راستای تسریع در حمل نقل عمومی و کاهش ترافیک تا پایان سال ۹۷ به ۱۰۶ دستگاه خواهد رسید.

همچنین در این مراسم غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بنا سنتی و قدیمی گیلان بیانگر فرهنگ غنی استان گیلان است و شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان باید توجه بیشتری در احداث و ساخت این بنا‌ها شود.

وی افزود: مشکلات اقتصادی رشد فرهنگی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است که این موضوع کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

جعفر زاده بابیان اینکه اعتبارات فرهنگی در کشور بسیار اندک است تصریح کرد: فرهنگ کشور نیاز به توجه هرچه بیشتر دارد و باید در این امر با جدیت بیشتری بر نامه ریزی شود.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از ۲ طرح عمرانی و حمل نقل در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.