رئیس محیط زیست بروجرد گفت: از میان ۱۵ واحد معرفی شده صنعت سبز، یک واحد صنعتی در بروجرد به عنوان واحد سبز کشوری انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی وند رئیس محیط زیست بروجرد گفت: امسال در آبانماه ۱۵ واحد صنعتی در بروجرد کاندید صنعت سبز شدند که بعد از ارائه مدارک لازم تنها سه واحد از بروجرد معرفی شد.

وی اضافه کرد: واحد‌های معرفی شده از نظر سیستم تصفیه فاضلاب، فیلتر، مصرف بهینه انرژی، عدم آلایندگی آب، خاک و هوا، فعالیت‌های زیست محیطی، فضای سبز، آموزش زیست محیطی و حفظ طبیعت عاری از مشکل بوده و شرایط لازم را برای دریافت عنوان صنعت سبز داشتند.

مصطفی وند اظهار داشت: در نهایت از بروجرد صنعت رزین سازان به عنوان صنعت سبز معرفی شد که دریافت این عنوان یک امتیاز برای واحد صنعتی است که طی سال‌های گذشته نیز برخی از واحد‌ها مانند اکسیر و داملران به عنوان صنعت سبز معرفی شده اند.

به گفته وی در سال ۹۵ هیچکدام از صنایع بروجرد موفق به دریافت عنوان صنعت سبز نشدند، اما امسال تنها یک صنعت معرفی شد و این در حالیست که بخشی از آلودگی‌ هوا به دلیل مشکلات صنایع است و صنایع ضروری است در جهت رفع آلایندگی‌ها اقدام کنند.

رئیس محیط زیست بروجرد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات صنایع در بروجرد مربوط به پسماند‌ها و سیستم تصفیه فاضلاب است و با وجود ارائه اخطار‌های لازم، اما اقدامی انجام نمی‌دهند و امسال تعدادی از این واحد‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/م

یک واحد صنعتی در بروجرد به عنوان واحد سبز کشوری انتخاب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.