عضو شورای شهر تهران گفت:طرح ترافیک همان طرح سابق است و فقط مکانیزم پرداخت عوارض تغییر می‌کند.

زمان اجرای طرح ترافیک 97 و ثبت نام سهمیه بگیران مشخص شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در نشست خبری که صبح امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد با اشاره به مصوبه‌ اولیه‌ شورای شهر در خصوص طرح ترافیک گفت: هیئت تطبیق به برخی از این موارد ایراد گرفت و قرار شد که اصلاح شود.

عضو شورای شهر تصریح کرد: در حال حاضر تنها ایراد موجود، اشکالی است که نیروی انتظامی وارد می‌کند و می‌گوید تا زیرساخت‌ها آماده نشود طرح اجرایی نیست و آن هم اشاره به دوربین‌های خروجی طرح دارد.

وی با اشاره به آخرین جلسه‌ای که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برقرار شد، گفت: پورسید‌آقایی‌ در این جلسه اعلام کرد دوربین‌های خروجی نصب شده و مشکلی از جهت کنترل خروجی‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه تنها نکته باقی مانده بحث ثبت‌نام طرح ترافیک است، اظهار کرد: 63 هزار سهمیه در نظر گرفته شده که آن تعداد باید ثبت‌نام کنند.

علیخانی با بیان اینکه در حال آماده کردن سایت نام‌نویسی هستیم و بعد از تعطیلات ثبت‌نام آن آغاز خواهد شد، گفت: طرح همان طرح سابق است و فقط مکانیزم پرداخت عوارض تغییر می‌کند.

مخالف فعالیت تاکسی های اینترنتی نیستیم

عضو شورای شهر تهران در ادامه به موضوع تاکسی‌های اینترنتی پرداخت و گفت: ما با فعالیت آنها مخالف نیستیم و کارکرد درست آن می‌تواند به کاهش ترافیک کمک کند.

وی با اشاره به اینکه آژانس‌ها برای حمل مسافر هنگام برگشت خالی برمی‌گردند، گفت: اما تاکسی‌های اینترنتی‌ همیشه پر هستند و این هم از لحاظ درآمد به نفع آنها است و هم از لحاظ کاهش ترافیک به نفع شهر است.

علیخانی تأکید کرد: طبق قانون باید نظارت بر حمل بار و مسافر بر عهده شهرداری‌ها باشد و چون خدمات آنها در ترافیک شهر اثر می‌گذارد، نیاز به مجوز دارند.

سرویس دهی بیش از 200 هزار تاکسی اینترنتی

عضو شورای شهر با بیان اینکه دولت و شهرداری طی سال‌های مختلف تلاش کردند تا تاکسی‌های فرسوده را به روز کنند و خودروهای نو را وارد تاکسیرانی کنند، گفت: ورود تاکسی‌های اینترنتی بدون نظارت و بدون توجه به سال ساخت خودرو وضعیتی به وجود آورده که امروز بالای 200 هزار تاکسی اینترنتی سرویس می‌دهند و هیچ نوع رابطه‌ای هم ندارند.

علیخانی با تأکید بر اینکه این شرکت‌ها باید نسبت به سلامت رانندگان و خودروهای آنها نظارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد نداریم که شهرداری در حوزه خدمات آنها ورود کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در ادامه اظهار کرد: من استعفای آقای نجفی را پیش‌بینی می‌کردم اما این اتفاق در روزهای پایانی سال غیرمنتظره بود و به لحاظ وجود فشارهای طبیعی رخ داد.

وی با بیان اینکه علت اصلی استعفا، بیماری شخصی او بود و اعضای شورا در ملاقاتی که با او داشتند تأکید کردند بیماری‌اش جدی است، اظهار کرد: واقعیت این است فشارهایی که وجود داشت سبب شد تا ما با توجه به روحیات او چنین استعفایی را پیش‌بینی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی مطالبات شهرداری برای 7 سال قبل بوده و در گذشته طلبکاران برای مطالبات خود آزادی نداشتند، بیان کرد: امروز طلبکاران به راحتی اعتراض می‌کنند و اگر کسی جلوی شورا بیاید او را تشویق‌ هم می‌کنند.

علیخانی با تأکید بر اینکه زحمات نجفی را انکار نمی‌کنیم و دوست نداشتیم همکاری او با شهرداری اینگونه تمام شود، بیان کرد: در مورد استعفا هیچ مشورتی با شورا نداشته و خود او هم علاقمند به توضیح این مسئله‌ نبوده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ما جلسه‌ای با او نداشتیم، بیان کرد: برخی افراد به صورت انفرادی با او سخن گفتند ولی در مجموع قرار شد جلسه‌ رسمی به منظور بررسی موضوع استعفا 19 فروردین برگزار شود و اعضا رأی خود را اعلام کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خیلی از پشت پرده‌ها خبر ندارم، اظهار کرد: آن چیزی که می‌توانم تشخیص‌ بدهم این است که ماجرای برج میلاد در این استعفا چندان اهمیت نداشت و بعید می‌دانم که انقدر اهمیت داشته باشد.

وی تأکید کرد: علت اصلی استعفا، فشارهای کسانی است که منافعشان‌ در شهرداری به خطر افتاده بود و تلاش می‌کردند اقدامات نجفی مؤثر نشود.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد هستند که در مقابل فشارها ایستادگی می‌کنند و برخی هم هستند که نمی‌توانند فشارها را تحمل کنند و کناره‌گیری می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران در پایان به موضوع اتوبوس‌های گازسوز در حال تردد در شهر اشاره کرد و گفت: با بررسی‌هایی که کردیم قرار شد آنهایی که خطرآفرین‌ هستند را کنار بگذاریم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار