۵۰ درصد هزینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بوسیله دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی افشانی معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در شیراز گفت: دولت در سال جدید هزینه ۵۰ درصد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان‌شهر‌ها و شهر‌های بزرگ کشور را پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: دولت مقرر کرده است، از محل صرفه‌جویی سوخت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مربوط به اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و کامیون‌ها در داخل کلان‌شهرها، شهر‌های بزرگ و تمام شهر‌هایی که دارای اتوبوس و مینی‌بوس هستند، اعتبار لازم اختصاص داده شود.

افشانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت خاصی که شخص رئیس جمهور، وزیر کشور و سایر مسئولان به توسعه حمل و نقل عمومی دارند، در بودجه سال آینده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده که ۵۰ درصد آن برای قطار شهری است و ۵۰ درصد دیگر نیز توسط دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با تاکید به مصوبه شورای اقتصاد ادامه داد: باید ۲ هزار واگن برای کلان‌شهر‌ها تامین شود که از این تعداد هزار عدد مربوط به شهر تهران و مابقی برای شهر‌های اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد و سایر کلا‌نشهر‌ها است.

افشانی با بیان اینکه در بحث واگن سازی نیز، با قراردادی که در سال آینده منعقد می‌شود باید ۵۵ درصد داخلی‌سازی شود، اضافه کرد: پیش از این تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد ساخت واگن داخلی در کشور داشتیم که در حال حاضر ساخت واگن به بیش از ۵۰ درصد رسیده و با این وضعیت امکان تولید قطار در کشور وجود دارد.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های معاون وزارت کشور در خصوص پرداخت هزینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار