عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: متاسفانه در عرصه سیاسی فرصت طلبی افزایش یافته است، به جای اینکه به سمت جامعه سالم حرکت کنیم از آن فاصله گرفته‌ایم.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد کابینه تدبیر و امید در سال 96، اظهار کرد: برای بررسی عملکرد دولت در سال 96 باید به وعده‌هایی بپردازیم که آقای روحانی در ایام انتخابات به مردم داد.

وی افزود: رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه و معرفی آن به مجلس براساس برنامه‌ای که در انتخابات اعلام کرد، عمل نکرد و نتوانست کابینه‌ای  توانا و پاسخگو به نیازهای مردم را انتخاب کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در حوزه اقتصادی نیز آثار سیاست‌ها نشان می‌دهد که انتخاب‌ها چندان مناسب نبوده است و در انتخاب وزیر علوم و تحقیقات فناوری نیز فرآیند بسیار طولانی شد.

به مشکلات فرهنگیان به درستی پاسخ داده نمی‌شود

نمازی با بیان اینکه اگر خودمان نمی‌توانیم انتخاب کنیم نباید کاستی‌ها را به گردن جایی دیگر بیندازیم، تصریح کرد: در بخش آموزش و پرورش نیز باید گفت که شور و هیجان سال‌های قبل مخصوصا دهه اول انقلاب وجود ندارد و معلمان و فرهنگیان مشکلاتی دارند که به درستی پاسخ داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس از محتوای لازم برخوردار نیستند، گفت: متاسفانه در عرصه سیاسی فرصت طلبی افزایش یافته است، به جای اینکه به سمت جامعه سالم حرکت کنیم از آن فاصله گرفته‌ایم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره لایحه بودجه کشور گفت: در بحث بودجه ریزی باید سه معیار کارایی، اثربخشی و صرفه جویی لحاظ شوند در لایحه بودجه 97 رقم بودجه رشد کرد اما کارایی آن کمتر شده است.

نمازی تاکید کرد: دولت کسری بودجه خود را با کاستن از بودجه عمرانی جبران می‌کند که این قطعا مناسب نیست. مقامات دولتی آمارهای مختلفی می‌دهند  اما مردم تاثیر مثبت این آمارها را در زندگی خود احساس نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش صرفه جویی در منابع هم وضعیت مطلوبی نداریم و موازی‌کاری‌ها در دولت زیاد است، اظهار کرد: در سال 97 و در بحث بودجه باید اولویت اصلی حرکت به سمت بودجه‌ای باشد که رقم کسری در آن کاهش یابد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: در سال آینده باید دولت تلاش کند تا بودجه بخش عمرانی را به صورت کامل تخصیص دهد چرا که منجر به عمران و آبادانی کشور و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

نمازی با اشاره به رشد نقدینگی کشور در 5 سال گذشته، گفت: معنای رشد نقدینگی کاهش اعتماد برای سرمایه‌گذاری است و دولت باید این اعتماد را بالا ببرد و برای پولهایی که دست مردم است، راهکاری بیندیشد و آنها را به مسیر پروژه‌های عمرانی هدایت کند.

وی دیگر اولویت دولت در سال 97 را جذب سرمایه خارجی بیان کرد و گفت: همچنین دولت باید تصدی‌گری خود را کاهش دهد و به بخش خصوصی میدان بیشتری دهد.

در اقتصاد به اصلاحات گسترده نیازمندیم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: توسعه بازار کسب و کار نیز باید از دیگر اولویت‌ها باشد البته در بخش اقتصادی به اصلاحات گسترده نیازمندیم.

نمازی درباره برنامه‌های تشکل متبوعش در سال آینده اضافه کرد: احتمالا در فروردین 97 کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی را برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جدید روی دو مقوله  عضوگیری و آموزش‌های حزبی تاکید بیشتری خواهیم داشت البته در سال گذشته نیز در زمینه عضوگیری رشد خوبی داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
خیلی زیاد شده فرصت طلبی سیاسی
آخرین اخبار