هر چند افسر نیرو‌های زرهی سوئیس تانک آرماتا روسیه را انقلابی در زمینه طراحی و ساخت تانک‌های اصلی میدان نبرد ندانست، اما اقرار کرد این تانک از نظر مشخصات فنی از نمونه‌های تولید شده در غرب برتر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک افسر نظامی سوئیسی گفت: توسعه تانک‌های اصلی میدان نبرد با ویژگی‌هایی مشابه تانک تی ۱۴ آرماتا ساخت روسیه، در کشور‌های غربی دست کم به چند سال زمان نیاز دارد.

استفان بوهلر از انجمن افسران نیرو‌های زرهی سوئیس گفت: تانک آرماتا ساخت روسیه حداقل سه تا پنج سال جلوتر از تمامی رقبای غربی خود است.

هر چند بوهلر تانک آرماتا را انقلابی در زمینه طراحی و ساخت تانک‌های اصلی میدان نبرد ندانست، اما اقرار کرد این تانک از نظر مشخصات فنی از نمونه‌های تولید شده در غرب برتر است.

به گفته وی، حتی اگر چند سال بگذرد تا کشور‌های غربی بتوانند نمونه‌ای مشابه تانک آرماتا تولید کنند، روسیه می‌تواند در این مدت توانمندی‌های تانک آرماتا را ارتقا ببخشد و خدمه آن نیز تجربه عظیمی در کار کردن با این وسیله کسب می‌کنند.

تانک نسل جدید تی ۱۴ به عنوان تانک اصلی میدان نبرد بر اساس پلتفرم تانک رزمی آرماتا طراحی شد و نخستین بار در جریان رژه نظامی روز پیروزی در نهم مه ۲۰۱۵ در مسکو به نمایش درآمد.

انتهای پیام/

اقرار افسر سوئیسی به توانمندی تانک آرماتا روسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار