وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، پس از سال‌ها فریبکاری، نفاق و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی چهره واقعی تروریست‌ها در غوطه شرقی را آشکار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، پس از سال‌ها فریبکاری، نفاق و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و گرسنه نگه داشتن آن‌ها و جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست غیرنظامیان و استفاده از آنان برای فریب دادن جامعه جهانی، جمهوری عربی سوریه توانست پرده از بزرگترین عملیات دروغ و فریب گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی بردارد. خروج غیرنظامیان از غوطه، چهره واقعی تروریست‌ها را آشکار کرد.

این منبع افزود نیرو‌های مسلح ما امنیت را برای خروج هزاران غیرنظامی محاصره شده در داخل غوطه شرقی تأمین کردند و همچنان در حال انتقال آنان به اماکن امن هستند. مراجع مربوطه برای هزاران غیرنظامی در غوطه که در طول سالیان گذشته از زندگی زیر چنگ تروریست‌ها رنج دیده اند، غذا و دارو و خدمات بهداشتی و اجتماعی فراهم می‌کنند. هزاران غیرنظامی در غوطه شرقی با وجود تلاش‌های ناکام گروه‌های تروریستی که آنان را با بمباران، تیراندازی، تهدید و با ساختن روایت‌های دروغین درباره ارتش و دولت سوریه از خارج شدن از غوطه شرقی منع می‌کردند، با حضور رسانه‌ها از این منطقه خارج شدند.

وزارت خارجه سوریه افزود خروج این افراد از غوطه شرقی تأیید می‌کند روایت‌های دروغین، هیاهو‌ها و اشک تمساح‌های برخی از کشور‌ها به بهانه دفاع از غیرنظامیان، چیزی جز دروغ و نفاق نیست. پس از آنکه غیرنظامیان با نظارت ارتش سوریه و نیرو‌های هم پیمان از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها به آغوش کشور بازگشتند، تصویر واقعی هیاهو‌ها و جوسازی برخی از کشور‌ها در مقابل دیدگان جهانیان آشکار شد. خروج هزاران نفر از شهروندان سوری از غوطه همه شعار‌های را که گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و غربی آن‌ها در طول هفت سال گذشته سر می‌دادند، باطل کرد.

جمهوری عربی سوریه تأکید می‌کند آماده تأمین نیازمندی‌های همه شهروندان در هر مکانی است و از سازمان ملل و سازمان‌های امداد رسان بین المللی نیز می‌خواهد مسئولیت‌های خود را در این زمینه به عهده بگیرند. جمهوری عربی سوریه از سازمان ملل و سازمان‌های امدادی می‌خواهد اگر آنگونه که ادعا می‌کنند برای حفظ زندگی و تأمین نیازمندی‌های غیرنظامیان تلاش می‌کنند، کمک‌های بشردوستانه را به اماکنی که هزاران غیرنظامی را در ریف دمشق پناه داده است، ارسال کنند.

انتهای پیام/

مشخص شدن چهره واقعی تروریست‌ها در سوریه به گفته‌ی وزارت خارجه این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار