رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک گفت: در تعطیلات نوروز برنامه شب‌های فرهنگی زهک به مدت هفت شب در پارک ساحلی این شهرستان برگزار خواهد شد.

کاظم میرشهرکی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: برنامه‌های فرهنگی و سنتی متفاوتی را برای مناطق مختلف شهرستان در نظر گرفتیم که تفاوت در نگاه مسافران و گردشگران دیده شود و در این راستا ملاک رضایت گردشگران و مهمانان نوروزی است تا عید متفاوتی را تجربه کنند.

شهرکی افزود: نمایشگاه ثابت صنایع دستی در پایگاه دهانه غلامان به تعداد پنج غرفه گلیم، گز بافی، معرق چوب، پارچه و سوغات محلی سیستان، از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به مدت ۲۰ روز با حضور صنعت کاران صنایع دستی شهرستان زهک دایر می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان در فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد که کمیته‌های مختلف ستاد تشکیل و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های نوروز ۹۷ تصمیماتی اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: برنامه شب‌های فرهنگی شهرستان زهک به مدت هفت شب در پارک ساحلی شهرستان زهک برگزار خواهد شد که یکی از متنوع‌ترین برنامه‌ها است، همچنین در اولین روز از سال ۹۷ و همزمان با تحویل سال برنامه استقبال از اولین مهمانان و گردشگرانی که وارد شهرستان زهک میشوندبا اهداء گل و بسته‌های فرهنگی استقبال خواهیم کرد.

میرشهرکی گفت: در خصوص اسکان مسافران نوروزی هماهنگی‌های لازم با مدیر آموزش و پرورش شهرستان زهک صورت گرفت که یک مدرسه شبانه روزی برای اسکان گردشگران ومهمانان نوروزی در نظر گرفته شد.

وی رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی پایگاه دهانه غلامان کمپینگ گردشگری زهک، پارک ساحلی زهک و چاه نیمه یک را از دیر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

این مسؤول افزود: به نمایش گذاشتن نمونه‌هایی از اشیاء به دست آمده از آثارتاریخی شهرستان زهک به صورت موزه کوچک در پایگاه دهانه غلامان و انتخاب دو کارشناس جهت معرفی اشیاء و آثار در دهانه غلامان، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، موسیقی محلی و سنتی در دو اقامتگاه بوم گردی روستای هدف گردشگری قلعه نو و اسکان مسافران نوروزی در این دو اقامتگاه و فراهم کردن برنامه اسب سواری و شترسواری در ایام نوروز برای استفاده گردشگران در پایگاه دهانه غلامان از دیگر اقدامات انجام شده برای تعطیلات نوروز است.

انتهای پیام/ع

 برنامه شب‌های فرهنگی در پارک ساحلی زهک

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار