دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل سیرالئون با ارسال نامه ای از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال کشورمان لغو شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال کشورمان درحالی قرار است در جام جهانی 2018 روسیه شرکت کند که در گروه دوم این رقابت‌ها با مراکش، اسپانیا و پرتغال همگروه است و در نخستین گام، باید 25 خرداد با شاگردان "رنار" دیدار کند.

قرار است تیم ملی تا پیش از شروع جام جهانی با تیم‌های سیرالئون، تونس، الجزایر، سوریه، ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی دیدار دوستانه برگزار کند که با توجه به اختلافات داخلی در سیرالئون و نامه فیفا، این دیدار به احتمال زیاد لغو خواهد شد و نکته جالب آن است که تمامی حریفان در رده بندی فیفا، رنکینگی بالای 20 دارند و به جزء تونس، تیم‌های قدرتمندی محسوب نمی‌شوند و به جزء عقاب‌ها (لقب تیم ملی تونس) 6 تیم دیگر در رنکینگ فیفا از تیم ملی ایران پایین‌تر هستند.

روز گذشته و در حاشیه  نخستین تمرین تیم ملی در ورزشگاه آزادی، خبرنگار باشگاه خبرنگاران از وریا غفوری، علی کریمی و اوسیانو کروز، بازیکنان و مربی تیم ملی درباره سطح کیفی تیم ملی سیرالئون و آیا اینکه دیدار دوستانه با این کشور آفریقایی می تواند برای تیم ملی ایران موثر باشد یا خیر، سوال کرد که تمامی آنها این دیدار موثر دانستند و بیان کردند که این بازی برای بازیکنان داخلی موثر است و آنها در رده ملی باتجربه خواهند شد.

دستاورد تیم ملی برای بازی با سیرالئون چه بود؟/ کی روش و بازیکنان برای لغو دیدار دوستانه چه قدر ضرر کردند

تمامی مردم فوتبال دوست ایران منتظر بودند تا عملکرد تیم منتخب لیگ برتر با حضور رامین رضاییان و کاوه رضایی را مقابل تیمی با رنکینگ 98 فیفا ( سیرالئون ) مشاهده کنند که به احتمال زیاد به دلیل اختلافات و دادگاهی شدن رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال این کشور و همچنین نامه فیفا، این مسابقه لغو می شود و این درحالی است که شاگردان تس کامارا در تهران حضور دارند و همچینن قرار است امروز ( جمعه ) یک جلسه تمرینی در ورزشگاه آزادی برگزار کنند.

آشنایی با تیم سیرالئون

برای آشنایی بهتر با تیم سیرالئون باید بدانیم این تیم در جدیدترین رنکینگ فیفا در رده 97 قرار دارد و تیم قوی تری نسبت به لیبی است.

تمامی 19 بازیکن این تیم که در آخرین بازی های دوستانه به تیم کشورشان دعوت شدند، لژیونر هستند و در تیم های دسته دومی اروپا و یا آسیا بازی می کنند و دلیل آن هم، نداشتن لیگ در سیرالئون است.

این کشور لیگ حرفه ای را تا سال 2014 ادامه داد اما در این سال به دلیل بیماری ابولا و برای جلوگیری از رشد آن ، مسابقات لیگ سیرالئون لغو شد و از آن به بعد دیگر هیچ مسابقه ای در لیگ این کشور برگزار نشد.

دستاورد تیم ملی برای بازی با سیرالئون چه بود؟/ کی روش و بازیکنان برای لغو دیدار دوستانه چه قدر ضرر کردند

تیم ملی فوتبال سیرالئون با هدایت ابوبکر تس کامارا در 6 بازی آخرش تنها یک پیروزی بدست آورده و کاپیتان آن هم بانگورا است که در زوریخ سوئیس بازی می کند.

دستاورد بازی با تیم سیرالئون چیست؟

تیم ملی ایران در جدیدترین رنکینگ فیفا در رده نخست آسیا قرار دارد و آماده حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه است اما آیا دیدار با سیرالئون برای فوتبال ایران و تیم ملی مفید است؟

همه می دانند که کی روش علاقه ویژه ای به بازیکنان لژیونر دارد و به طور قطع در فهرست تیم ملی برای جام جهانی، اکثر بازیکنان، در فوتبال اروپا یا خارج از ایران بازی می کنند و به طور قطع دیداری که فدراسیون فوتبال برای دیدار دوستانه هماهنگ کرده، هیچ دستاوردی نخواهد داشت و به نظر می رسد تنها دلیل آن برای برگزاری، کارلوس کی روش باشد. مربی که به کم بودن بازی های دوستانه اعتراض دارد و فدراسیون با تیم هایی مانند سیرالئون بازی می گذارد تا به نوعی بتواند جلوی انتقادات مرد پرتغالی را بگیرد. در غیر اینصورت دیدار تیم ملی با سیرالئون که در خارج از روزهای فیفا دی است، می توانست لغو شود و خرج های اضافه هم برای حضور این تیم در ایران نمی کردیم.

هزینه حضور سیرالئون در ایران چه قدر است؟

بليت‌های سفر تیم سيرالئون از پایتخت این کشور به تهران حداقل 9 ميليون و 200 هزارتومان برای هر نفر است و این تیم با 18 بازیکن، 7 کادرفنی و 3 مدیر به ایران آمده و اگر هزینه هتل اقامت، پول برگشت به سیرالئون، اجاره زمین و ... را در نظر نگیریم، مسئولان فوتبال کشورمان برای حضور این تیم تنها در تهران، مبلغ حدود 260 میلیون تومان را هزینه کرده اند. هزینه ای که به زعم کارشناسان فوتبال کشورمان بیهوده است و هیچ دستاوردی نخواهد داشت. البته نکته جالب اینکه کی روش قرار بود از بازیکنان ذخیره در دیدار با سیرالئون استفاده کند که با توجه به این موضوع می توانست از آنها در دیدارهای تدارکاتی دیگر استفاده می کرد.

کی روش و بازیکنان برای لغو دیدار دوستانه تا چه اندازه متضرر شدند

همانطور که در گذشته اعلام کردیم، در قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال ایران آمده است که "سرمربی برای پیروزی در مسابقات مقدماتی جام جهانی و آمادگی برای بازی های دوستانه 2 برابر بیشتر از مبلغی که به بازیکنان تعلق می‌گیرد را دریافت می کند و این مبلغ نباید کمتر از 2 هزار دلار آمریکا برای هر بازی باشد"

دستاورد تیم ملی برای بازی با سیرالئون چه بود؟/ کی روش و بازیکنان برای لغو دیدار دوستانه چه قدر ضرر کردند

تیم ملی به طور قطع در دیدار با سیرالئون می توانستند پیروز شود و با لغو این بازی، کی روش و بازیکنان متضرر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار