شرکت خودروسازی کیا نسل سوم ریو را در سال 2011 معرفی کرد و پس از آن در سال 2016 نسخه فیس لیفت ریو وارد بازار شد که تفاوت چندانی با نمونه ی پیشین خود نداشت.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان شرکت خودروسازی کیا نسل سوم ریو را در سال 2011 معرفی کرد و پس از آن در سال 2016 نسخه فیس لیفت ریو وارد بازار شد که تفاوت چندانی با نمونه ی پیشین خود نداشت و در دو نوع هاچ‌بک ۵ درب و سدان تولید شد.

 

نمای ظاهری ریو 2016 با نمونه ی 2012 تفاوتی چندانی ندارد تغییر فرم چراغ های مه شکن جلو و نمای زیر چراغ های عقب این خودرو از جمله تغییرات ریو 2016 است.

پیرامون ابعاد خارجی این خودرو در مدل سدان آن می توان به این موارد اشاره کرد که این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4366، 1720 و 1455 میلی‌متر است. مدل هاچ‌بک هم دارای طول 4046 میلی‌متر بوده اما عرض و ارتفاع آن فرقی با مدل سدان ندارد. فاصله محوری نیز در هر دو مدل هاچ‌بک و سدان معادل 2570 میلی‌متر است . وزن کیا ریوی نسل سوم نیز بسته به نوع اتاق و موتور از 1093 کیلوگرم تا 1141 کیلوگرم متغییر است.

کمپانی کره ای کیا، ریو را با 3 پیشرانه بنزینی که شامل ۱.۲، ۱.۴ و ۱.۶ لیتری و 2 پیشرانه دیزلی که با حجم‌های ۱.۱ و ۱.۴ لیتری هستند به بازار های جهانی عرضه کرده است.

سه نوع جعبه دنده برای ریو توسط خریداران قابل انتخاب است که ۴ دنده اتوماتیک، ۶ دنده دستی و ۶ دنده اتوماتیک را شامل می شود. البته لازم به ذکر است که خودروهای ریو موجود در بازار کشور از نوع بنزینی ۱.۴ لیتری است. این نسخه به یک موتور ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی که ۱.۴ لیتر حجم دارد، تجهیز شده است.

این پیشرانه قادر به تولید 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 137 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است .

لازم به ذکر است که هیوندای i20 از رقبای این خودرو پیشرانه ای یکسان با ریو دارد اما قدرت خروجی هیوندای i20 ، ۹۹ اسب بخار است.

وظیفه انتقال قدرت بر عهده ی یک گیربکس ۴ دنده خودکار است که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می دهد .

استاندارد آلایندگی کیا ریو ، یورو ۵ است و مصرف سوخت این خودرو در ترافیک شهری 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر، در خارج از شهر 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر و به صورت ترکیبی ۶.۳ لیتر بنزین را در هر ۱۰۰ کیلومتر است. شتاب ریو از حالت سکون 13.2 ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت است.

در بخش امکانات ایمنی ریو مجهز به ۶ عدد ایربگ، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم مدیریت پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سنسور دنده عقب، پشت سری‌های فعال، ایموبلایزر و نمایشگر فشار باد تایر است این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه ی یورو انکاپ اروپا و ۴ ستاره ایمنی را از موسسه NHTSA آمریکا شده است.

رینگ 17 آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع خودکار به همراه یونیزه کننده هوا، صفحه کیلومتر شمار سوپرویژن، چراغ های راهنمای LED روی آینه های جانبی، آینه های جانبی تاشو برقی، آلبوم داشبورد، فرمان تلسکوپی، سنسور باران، سنسور پارک در عقب، سانروف، سنسور نور، دکمه استارت استاپ موتور، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل برخی از تجهیزات این خودرو است.

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار