نسل اول از سنتنیال سال در 1999، با همکاری هیوندای‌موتورز و میتسوبیشی‌موتورز ژاپن، به بازار عرضه شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال 1999، هیوندای‌موتورز با همکاری میتسوبیشی‌موتورز ژاپن، از نسل اول سنتنیال Centennial رونمایی کرد که هدف آن، رقابت با مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 و سانگ‌یانگ Chairman در بازار بود .

طراحی نسل اول Centennial را میتسوبیشی‌موتورز ژاپن بر عهده داشت که خودش هم مدلی را روی این پلتفرم با نام Proudia عرضه کرده بود. هیوندای سنتنیال ، 5.1 متر طول و 1.9 متر عرض داشت.

نسل دوم از Centennial در سال 2009 با ساختار محور عقب و موتور‌های کاملا جدیدی معرفی شد. پلتفرم این سدان، به‌صورت داخلی و توسط خود هیوندای طراحی و ساخته شده بود و تنها نقطه مشترک آن با نسل پیشین خود، به یدک کشیدن نام Equus است .

این نسخه هیوندای در نسخه فول‌آپشن و با موتور 8 سیلندر خورجینی، در خط تولید کمپانی کره ای قرار گرفت.

 در تاریخ چهارم نوامبر 2015، هیوندای موتورز رسما برند زیر مجموعه جنسیس (Genesis) را معرفی کرد تا هم‌چون لکسوس برای تویوتا و اینفینیتی برای نیسان، محصولات لوکس هیوندای نیز از این پس با نام جنسیس عرضه شود. بنابراین در سال 2016، نسل جدید هیوندای جنسیس با نام جنسیس G70 و هیوندای Centennial با نام جنسیس G90 راهی بازار شد.

هیوندای Centennial که با نام Equus (به معنای اسب در زبان لاتین) نیز شناخته می‌شود، از جمله خودروهای لوکس کمپانی کره ای به شمار می رود که روی خط تولید این خودروساز قرار گرفته است.

هیوندای برای جلوه دادن هر چه بهتر چهره ی لوکس این خودرو، Centennial را با ابعاد 5160 طول، 1890 عرض، 1495 ارتفاع طراحی کرده تا این خودرو هم قد و قواره ی سدان های لوکس اروپایی شود.

این زیبای کره ای در دو تیپ Signature و Ultimate و با ظرفیت پنج سرنشین عرضه می‌شود؛ در نمای جلو این خودرو شاهد یک چراغ بزرگ پر زرق و برق خواهیم بود که بایک نوار LED طراحی شده ،جلو پنجره ی فلزی مانند این خودرو شبیه یک ذورنقه ی میان دوچراغ از دیگر ویژگی های نمای جلوی آن است.

در نمای جانبی این خودرو متوجه نکته خاصی نخواهیم بود به غیر از یک برآمدگی که از بالای دستگیره درب عقب آغاز و تا انتهای چراغ های عقب ادامه پیدا کرده است. چراغ های عقب این خودرو شباهت زیادی به چراغ های شرکت آلمانی مرسدس بنز در این کلاس دارد که پیش بینی این امر برای به نمایش گذاشتن چهره ای لوکس در این خودرو دور از ذهن نخواهد بود.

 از جمله تجهیزات استاندارد تیپ Signature می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، چراغ‌های جلو قابل تنظیم اتوماتیک با لامپ‌های زنون، چراغ‌های مه‌شکن و حرکت در روز LED، برف پاک‌کن های اتوماتیک مجهز به سیستم یخ‌زدا، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک و برقی، سانروف، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب و جلو، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم مجزا از صندلی عقب، تودوزی و تزئینات داخلی چرمی، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و تهویه در جلو و عقب با قابلیت تنظیم در 12 حالت برای صندلی راننده و 10 حالت برای سرنشین، حافظه تنظیمات صندلی راننده، فرمان تلسکوپی برقی مجهز به گرمکن، آفتاب‌گیر برقی عقب، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار عبور از خط، سیستم Blue Link هیوندای، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، GPS، نمایشگر 9.2 اینچی، گزارش لحظه‌ای ترافیک، سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو و صدای فراگیر مجهز به رادیو ماهواره‌ای و HD به همراه CD Changer شش تایی، جک صوتی اضافی و رابط iPod/USB.

در نسخه سنتنیال Ultimate شاهد تجهیزات بیشتری چون درب‌های برقی وکیومی، درب صندوق برقی، صفحه کیلومتر LCD، نمایشگر مجازی، دوربین 360 درجه، آفتاب‌گیرهای برقی برای شیشه‌های جانبی عقب، قابلیت تنظیم کفی صندلی عقب به صورت برقی، پشت سری‌های قابل تنظیم در عقب، صندلی عقب مجهز به تهویه، آینه‌های آرایش و سیستم سرگرمی با دو نمایشگر و قابلیت پخش DVD برای صندلی عقب هستیم.

هیوندای سنتنیال با بهره‌گیری از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری قدرتی معادل 429 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 510 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

لازم به ذکر است این اتومبیل به صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود. سازمان EPA مصرف سوخت این سدان لوکس را حدود 15 لیتر در سیکل ترکیبی (18 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) تخمین زده است.

در ارزیابی‌های صورت گرفته سنتنیال طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

کمپانی هیوندای با استفاده از سیستم هایی چون ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای برای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای زانویی برای راننده، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، هشدار عبور از خط، نقاط کور و ترافیک عقب، سیستم هشدار و آماده‌سازی تصادف، سطح کنترل پایداری و ایمنی این خودرو را در وضعیت مطلوبی قرار داده است.

این اتومبیل لوکس به عنوان یک خودروی مسافرتی، فضای 473 لیتری صندوق عقب، امکان حمل وسایل سرنشینان را فراهم می‌آورد؛ علاوه بر این با خم کردن یک یا هر دو قسمت صندلی عقب که به نسبت 60/40 طراحی شده است، فضای بار افزایش پیدا می‌کند.

از جمله امکانات داخلی در این نسخه از هیوندای می توان به؛ سیستم صوتی حرفه ای Lexicon مجهز به 16 بلندگو، آمپلی فایر و ساب ووفر، قابلیت پخش MP3 و 6 عدد DVD به صورت چنجر، دارای پورت های USB و iPod و AUX ، نمایشگر 8 اینچی، مجهز به سیستم نمایش چند رسانه ای از طریق سیستم پیشرفته DIS ،مجهز به بلوتوث برای تلفن اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۱:۲۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
به پراید نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
ارزوي داشتن اين ماشينا به دل بعضی مردم ايران مي مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶
به ترتیب کیفیت اول فورد و جنرال موتورز بعد تویوتا و بنز و پژو بعد هیوندا
آخرین اخبار