فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به اقدامات نیرو‌های انتظامی و همکاری خوب مردم، رتبه نخست کاهش وقوع سرقت در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در زاهدان با قدردانی از همکاری خوب مردم سیستان و بلوچستان با پلیس در مبارزه با جرایم اظهار داشت: امسال وقوع سرقت در استان ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: ۹۰ درصد جرایمی که در سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد توسط ماموران پلیس کشف می‌شود.

وی گفت: اعضای ۳۹ باند سارقان حرفه ای، ۱۲ باند سارقان به عنف و ۳۰ باند سرقت مسلحانه امسال در استان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سرقت‌های مسلحانه در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته که از ابتدای ۶ ماهه دوم تا کنون با همکاری خوب مردم این آمار سیر نزولی پیدا کرده و به ۹ درصد رسیده است.

وی گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین ۱۲۲ باند قاچاق کالا در این مدت دستگیر شدند که از جمله آن کشف ۳۰۰ دستگاه تانکر حامل سوخت قاچاق بوده است.

سردار قنبری افزود: بیش از ۲۷ هزار عملیات توسط ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در رابطه با برخورد با باند‌های مجرمان، پاکسازی نقاط آلوده و ... امسال انجام شده است.

وی گفت: دستگیری ۱۰۹ شرور از دیگر فعالیت‌های امسال انتظامی استان است که در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: دستگیری گروه‌های معاند ۳۹ درصد کاهش داشته که نشان دهنده اقتدار نیرو‌ها و عدم موفقیت این گروه‌ها برای ورود به خاک ایران اسلامی در سیستان و بلوچستان است.

**۱۲۵ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۲۵ تن مواد مخدر در استان کشف شده که در مقایسه با سال گذشته ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سردار قنبری افزود: هفت هزار و ۹۹۹ نفر معتاد متجاهر در این مدت در استان دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.

وی اظهار داشت: پنج هزار و ۶۰۴ عملیات در حوزه مواد مخدر امسال در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار