مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال طی امسال توسط این نهاد در استان کرمان پرداخت‌شده است.

پرداخت ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کرمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به پرداخت تسهیلات اشتغال توسط این نهاد به منظور توانمند سازی خانوار‌های تحت حمایت اشاره کرد وگفت: ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال درطی امسال توسط این نهاد در استان کرمان پرداخت‌شده است.

وی افزود: مددجویانی که تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند زمانی که به درآمدی پایدار و بالاتر از مستمری دست یابند مستمری آن‌ها قطع خواهد شد.

صادقی نقش مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در اقتصاد مقاومتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: راهکار اصلی و کلید گشایش همه مشکلات اقتصادی جامعه، اقتصاد مقاومتی است که کمیته امداد استان کرمان به‌خوبی توانسته این موضوع را دنبال کند و نمونه بارز آن ایجاد گلخانه‌های کشاورزی توسط مددجویان این نهاد در جنوب این استان است..

صادقی تعداد بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را سه هزار بافنده اعلام کرد و گفت: هزار و ۶۲۰ تخته فرش دست‌باف و نفیس به متراژ هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۱۱ ماهه امسال توسط بافندگان فرش تحت حمایت استان کرمان تولیدشده است.

وی با تأکید بر اینکه نیاز این نهاد در کمک به محرومان فقط منحصر به کمک‌های مالی مردم خیر و نیکوکار نیست، افزود: یکی از کمک‌های ماندگار به این نهاد، به‌کارگیری فرزندان مددجویان تحت حمایت توسط صاحبان مشاغل و صنایع است.

وی با اشاره به مشارکت ۵۰ میلیارد تومانی مردم خیر و نیکوکار در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف کمیته امداد استان کرمان، بیان کرد: این نهاد بر اساس تکلیف شرعی و قانونی که دارد مکلف است کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده را بر اساس نیت خیر هزینه کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: یک ریال از کمک‌های مردمی که توسط این نهاد جمع‌آوری می‌شود به خارج از کشور ارسال نمی‌شود و همچنین صدقات و زکاتی که در هر استان جمع‌آوری می‌شود در جهت محرومیت‌زدایی همان استان ومحل جمع آوری هزینه می‌شود.

وی افزود: صدقاتی که توسط این نهاد جمع‌آوری می‌شود بر اساس تقسیم درآمدی که در ابتدای هرسال انجام می‌شود تقسیم‌بندی شده و در سرفصل‌های مختلف خدمت‌رسانی ازجمله جهیزیه، درمان بیماران، هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و مسکن هزینه می‌شود.

صادقی بیان کرد: در تقسیم درآمد کمک‌های مردمی این نهاد در سال آینده حمایت و هدایت دانش آموزان و بحث مسکن مددجویان در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه سرانه و مبلغ پرداختی شهریه دانشجویی برای هر مقطع تحصیلی مصوب و مشخص‌شده است، گفت: چهار میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف دانشجویی در استان در سال جاری توسط این نهاد هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

113میلیارد تسهیلات به مددجویان امداد کرمان پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار