رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: 5شرکت تعاونی فراگیرملی در قلعه گنج با محوریت آموزشی،خدماتی و تولیدی و توزیعی فعال شدند.

را ه اندازی ۵ شرکت تعاونی فراگیر ملی در قلعه گنجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور عصر دیروز از طرح‌های قلعه گنج بازدید کرد.

وی در بدو ورود به شهرستان به ۶۰ زوج جوان مددجوی کمیته امداد جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیون تومان پرداخت کرد،این جهیزیه‌ها شامل یخچال، اجاق گاز، فرش، ماشین لباس شویی و جارو برقی بود.

سعیدی کیا در این مراسم گفت: آرزوی سالی خوب و پربار برای این زوج‌های جوان دارم امیدوارم با پشتکار و تلاش بتوانند برای شهرشان مفید باشند.

همچنین با حضور رئیس بنیاد مستضعفان در قلعه گنج ۵ شرکت تعاونی فراگیر ملی راه اندازی شد دفاتر این شرکت‌ها با حمایت بنیاد مستضعفان در ۵ دهستان تجهیز و تاسیس شده است.

سعیدی کیا گفت:تاکنون در این شرکت‌ها پنج هزارو پانصد نفر از اعضای صندوق‌های خرد روستایی حمایت و عضو شده اند.

در اولین اقدام این شرکت‌ها امروز اولین تفاهم نامه همکاری بین شرکت خصوصی داده پردازی فن آوا و شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی در سالن کنفرانس سایت اداری بنیاد مستضعفان امضا شد

رئیس بنیاد مستضعفان کشور به منظور بازدید از طرح توان افزایی روستایی از صندوق‌های خرد روستای گزهک بازدید کرد و در جمع مردم این روستا گفت: یکی از برنامه‌های بنیاد مستضعفان کار با مردم و برای مردم است که ما بدون حمایت مردم هیچ کاری نمیتوانیم بکنیم.

وی افزود:امروزه مردم قلعه گنج با همت و پشتکار خودشان و ساخت شهرستانی آباد به عنوان شهر نمونه پایلوت اقتصاد مقاومتی ملی این الگو را به سراسر کشور عرضه میکند.

آقای سعیدی کیا گفت: ما بستر را آماده میکنیم، اما این خود مردم هستند که با همت و پشتکار شهرشان را آباد میکنند.

همچنین  سعیدی کیا به عنوان نمونه یکی از مدارس تجهیز شده قلعه گنج در روستای گزهک بازدید کرد و افزود: دانش آموزان شهرستان قلعه گنج با پشتکار و همت خود دست از تلاش در راه تحصیل بر ندارند و ماهم به عنوان حامی و محرک پشتیبان آن‌ها هستیم.

سعید احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قلعه گنج گفت: تاکنون با مشارکت آموزش وپرورش و بنیاد مستضعفان ۵۳ کلاس درس و ۱۴ مدرسه ساخته و تحویل شده است وی افزود ۸ مدرسه دیگر در حال ساخت تا مهر آینده تحویل خواهد شد.

احمدی ضمن تشکر ویژه از حمایت‌های بی دریغ بنیاد مستضعفان گفت:با مشارکت بنیاد و آموزش و پرورش ۱۰۶ مدرسه هم مجهز به کولر، سیستم رایانه، رنگ آمیزی و تعویض میز و نیمکت شده است که این روند در سال آینده تا پایان تجهیز مدارس ادامه دارد.

سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشوردر ادامه از روند برداشت هویج سیاه در ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان قلعه گنج بازدید کرد و گفت: پیش بینی میشود امسال ۶ هزار تن هویج سیاه از اراضی کشاورزی شهرستان قلعه گنج برداشت شود.

وی افزود تمامی محصولات کشاورزی هویج سیاه و کنجد امسال توسط بنیاد با قیمت مناسب خریداری میشود.

در این سفرهمچنین سامانه سرویس دهی ارتباطات ثابت شهرستان قلعه گنج (فن آوا) با خدمات رسانی به ۶۰ روستا افتتاح شد.

این سامانه جهت خدمات تلفن ثابت، ارتباط اینترنتی و خدمات تلویزیون اینترنتی راه اندازی شده است سعیدی کیا گفت:مردم میتوانند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی ثبت نام و از این خدمات بهرمند شوند.

انتهای پیام/ح

ایجاد چندشرکت فراگیر ملی در قلعه گنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.