شهرستان فیروز آباد میزبان مهمانان نوروزی می‌شود.

درنا شهبازی مسئول میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به میزبانی این شهرستان از مهمانان نوروزی گفت: از جمله برنامه‌های این شهرستان استقبال از مهمانان نوروزی، برپایی سفره هفت سنین به صورت سنتی در اماکن، برگزاری برنامه‌های سیاه چادری و تن پوش‌های محلی عشایر و بازی‌های بومی و محلی، پخت نان محلی، برگزاری جشنواره غذا، توزیع بروشور و نقشه راهنمای گردشگری است.

وی در خصوص اسکان مسافران نوروزی بیان کرد: مهمانسرای جهانگردی، هتل جهانگردی و بوم گردی عشایری، روستای ملایی سهله، روستای مشکان، اقامتگاه بوم گردی، ۱۲ مدرسه برای اسکان مسافران، مهمانسرای ادارات، حسینه‌ها و مساجد برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: کاخ اردشیر بابکان، قلعه دختر و منار شهر گور از آثار تاریخی این شهرستان است.

شهبازی تصریح کرد: تنگه حایقر، تنگه رودبال، تنگاب، تنگه زنجیران، آقام خرقه، غار‌ها و گنبد‌های نمکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی این شهرستان است.

وی با بیان اینکه فرش و گلیم و گبه از صنایع دستی شهرستان فیروزآباد است، اضافه کرد: آش دوغ، آش بنه، الوک، دمپخت شنبلیله، لای پلویی قشقایی، بزقورمه نون تیری قشقایی از غذا‌های محلی و میده یا مسقطی و برنجک از شیرینی‌های این شهرستان است.
انتهای پیام /ت

اعلام ویژه برنامه‌های نوروزی در فیروزآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار