یکی از استارت‌آپ‌های کشورمان موفق به ایجاد سامانه‌ای شده است که به کمک آن ورود و خروج ماشین‌ها را می‌توان ثبت کرد.

ثبت ساعت ورود و خروج ماشین‌ها به پارکینگ به کمک فناوری‌های نوینبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان، در نظر دارد تا محصولات دانش بنیانی را که این شرکت‌ها تولید می‌کنند، معرفی کند.

یکی از استارت‌آپ‌های کشورمان موفق به ایجاد سامانه در زمینه ثبت و تردد خودرو شده است که به کمک آن می توان ماشین‌هایی که به یک ساختمان و یک محل وارد می‌شوند را ثبت کرد.

مدیر این استارت‌آپ در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این سامانه ثبت تردد خودرو گفت: برای مدیریت ورودی هر پارکینگ و یا ساختمان اقدام به تولید این سامانه کرده‌ایم تا بتوانیم ماشین‌های ورودی به یک ساختمان تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه از این سامانه در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ‌ هم می توانیم استفاده کنیم اظهار کرد: در سازمان‌های بزرگ ماشین‌های متعددی هر روزه وارد می‌شوند که برخی از آن‌ها می‌توانند در این سامانه ثبت شوند یعنی پلاک آن‌ها در داخل سامانه مشخص می‌شود و هنگامی که به یک سازمان وارد می‌شوند تردد آن‌ها آسان خواهد بود.

مدیر این استارت‌آپ ادامه داد: همچنین می‌توان اجازه خروج ماشین از پارکینگ را هم نداد، به این صورت که در داخل سیستم ثبت می‌کنیم که ماشین با این پلاک حق خروج از پارکینگ را ندارد و اگر این ماشین از پارکینگ خارج شود، سریعا در سیستم اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت ساعت ورود و خروج اتوبوس ها به کمک سامانه های دانش بنیان

وی با بیان اینکه از این سامانه در پایان‌نامه های اتوبسرانی می‌توان استفاده کرد، گفت: در ترمینال‌های اتوبوسرانی می‌توانیم به کمک این سامانه و سیستم تشخیص دهیم که اتوبوس ها در چه ساعتی وارد ترمینال‌ها شده‌اند و در چه ساعتی خروج داشته‌اند.

مدیر این استارت‌آپ یادآور شد: در گذشته شخصی در هر یک از ترمینال‌های اتوبسرانی و یا پارکینگ‌ها مسئول ورود و خروج پارکینگ‌ها می‌شد اما امروز به کمک این فناوری دیگر نیازی به وجود یک شخص نیست، زیرا دوربین‌های هوشمند ورود و خروج هر یک از ماشین‌ها را رصد می‌کنند.

وجود چنین سامانه‌ای در پایانه‌های اتوبوسرانی از ورود هر گونه مشکلی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار