فرماندار دنا گفت: عملیات جستجوی پیکرهای باقی مانده از حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا با حضور امدادگران زبده و متخصص ادامه می یابد.

ادامه عملیات جستجو در ارتفاعات دنا با حضور امدادگران متخصصبه گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج ؛ فرماندار دنا درجلسه ستاد بحران  گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی و متخصص جمعیت هلال احمر ، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای بومی درطی بیست و پنج روز وقوع حادثه دلخراش سقوط هواپیما بقایای پیکر برخی از جان باختگان به پایین ارتفاعات دنا منتقل شد.

بهشتی روی با بیان اینکه وضعیت جوی غالب در منطقه سقوط موجب شده عملیات جستجوی دیگر پیکرهای این سانحه هوایی با مشکل مواجه شود افزود: طبق مصوبه ستاد بحران استان، صدا و سیما موظف شده از وضعیت جوی آب و هوای منطقه سقوط هواپیما مستندی تهیه و پخش کند تا عموم مردم با سختی کارامدادگران اعزامی به محل سقوط آگاه شوند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و احتمال ریزش بهمن در منطقه سقوط، نیروهای اعزامی به این منطقه باید از افراد متخصص و زبده باشند.

بهشتی رو اضافه کرد:طبق نظر مسئولان استانی و کشوری ادامه عملیات باید به صورت تخصصی و با حضور نیروهای حرفه ای انجام شود و به لحاظ امنیتی نیز باید منطقه آنالیز شود تا امدادگران در زمان امداد مورد حمله حیوانات وحشی در منطقه قرار نگیرند.

وی گفت: با مساعد شدن هوا پس از دو روز بارندگی در پایان هفته جاری، دو کمپ در منطقه 3هزار و 4هزار متری ارتفاعات ایجاد شد و امداد گران شب را در این مکان گذراندند.

بهشتی رو با بیان اینکه در پروازهای بعدی سعی می شود از بالگرد های هوا نیروز و ارتش برای اعزام و هلی برن نیروهای امدادی استفاده شود اضافه کرد:با توجه به مساعد بودن هوا در هفته آیند بالگردهای هوانیروز به منطقه اعزام خواهند شد.

فرماندار دنا ادامه داد: منطقه سقوط هواپیما و همچنین شرایط جوی در این فصل از سال به گونه ای است که نمی توان عملیات امداد و انتقال بقایای پیکرهای باقی مانده را به سرعت انجام داد و در این زمینه قرار است با اعزام نیروهای بیشتر در هفته آینده عملیات با روند بهتری ادامه یابد.

انتهای پیام/د

انتقال بقایای پیکرهای باقی مانده سانحه هوایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.