عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: فامیل‌سالاری و عدم شایسته سالاری در دستگاه‌های دولتی ظلم به کشور، نظام و مردم تلقی می‌شود.

فامیل سالاری در دستگاه‌های دولتی، ظلم به نظام و مردم محسوب می‌شوداحمد نیک‌فر عضو جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پدیده فامیل‌سالاری در دستگاه‌های دولتی کشور اظهار کرد: بنده نمی‌توانم به طور قطعی درباره میزان بروز این پدیده و دستگاه‌های کشور اظهارنظر قطعی و کلی داشته باشم اما آنچه مشخص است این است که این مسئله به هر طریقی انجام گیرد خلاف قانون و شریعت بوده و امری ناروا به شمار می‌رود.

وی افزود: بیش از 7 میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور وجود دارد و اگر قرار باشد فردی حتی با داشتن مدرک تحصیلی به واسطه دوست و آشنا بر سر کار بیاید حق افراد دیگر با شرایط یکسان ضایع می‌شود.

نیک‌فر تصریح کرد: فامیل‌سالاری و عدم شایسته سالاری در دستگاه‌های دولتی ظلم به کشور، نظام و مردم تلقی می‌شود.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به دستگاه‌هایی که باید بر این امر نظارت داشته باشند، بیان کرد: سازمان امور استخدامی کشور باید هرگونه به کارگیری افراد را در دستگاه‌ها نظارت کنند و اگر مشاهده کرد که کسی بدون آزمون استخدامی و طی مراحل اداری به شغلی ورود پیدا کرد باید وارد عمل شود.

وی ادامه داد: اگر شخصی در دستگاه‌های دولتی کار کند اما گزینش نشده باشد سازمان متولی امر باید کسانی که باعث ورود این فرد بدون گذراندن مراحل قانونی به دستگاه‌های کشور شده‌اند را به دست قانون بسپارد.

نیک‌فر در پایان خاطرنشان کرد: اداره و هسته گزینش می‌تواند به عنوان فیلتری برای جلوگیری از فامیل سالاری عمل کند و اکنون که اختیار برگزاری آزمون استخدامی به سازمان سنجش سپرده شده دولت باید شرایطی را به وجود بیاورد که از بروز هرگونه تبعیض در استخدام افراد جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
فاميل بازي در دستگاه ها،،،،،كل دولت و خارج از دولت مملو از رانت قوم وخويش شده ،،،
آخرین اخبار