پژوهشگر آمریکایی در مصاحبه با الجزیره درباره آینده روابط واشنگتن و مسکو پس از معرفی پمپئو برای تصدی وزارت خارجه آمریکا سخن گفت.

آینده روابط آمریکا و روسیه پس از معرفی پمپئو برای تصدی وزارت خارجه آمریکا چگونه می‌شود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آریل کوهن»، پژوهشگر ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک در زمینه روابط آمریکا و روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره آینده روابط آمریکا و روسیه پس از معرفی مایک پمپئو به عنوان نامزد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: نمی گویم پمپئو در برابر روسیه موضع افراطی دارد، بلکه موضع او واقع بینانه و مبتنی بر دیدگاه نهادهای اطلاعاتی آمریکاست.

بر این اساس، اختلاف زیادی بین دونالد ترامپ و مایک پمپئو وجود خواهد داشت زیرا ترامپ می گوید پوتین در انتخابات دخالت نکرده است، اما پمپئو و مقامات اطلاعاتی آمریکا می گویند روسیه دخالت مستقیم در انتخابات آمریکا داشته است. 

رکس تیلرسون، وزیر خارجه برکنار شده دولت ترامپ، بازرگان بزرگی در زمینه نفت و گاز بود و سخنانی درباره قرارداد او با شرکت «روس نفت» مطرح بود. تیلرسون هم در انتقاد از روسیه با نرمش عمل می کرد. انتقاد پمپئو از روسیه علنی است و این مسئله در جلسه استماع کنگره برای دادن رای به او مهم خواهد بود.

کوهن درباره روابط آمریکا و روسیه در صحنه سوریه و عراق افزود: پیش بینی من درباره روابط آمریکا و روسیه منفی است. روابط بین دو کشور به بدترین شرایط از زمان فروپاشی شوروی سابق رسیده است. سوریه صحنه مهمی در برخورد بین آمریکا و روسیه خواهد بود. اگر راه حل سیاسی در سوریه به دست نیاید، شاهد وخیم شدن اوضاع خواهیم بود. اگر توافقنامه هسته‌ای ایران لغو شود، شاهد کشمکش بیشتر بر سر مسئله ایران هم خواهیم بود. شاهد بودیم که روسیه به طور مستقیم تهدیداتی را درباره پاسخ دادن به هر نوع حمله‌ای به دمشق مطرح کرد. بنابراین شاهد وخیم تر شدن اوضاع خواهیم بود.

مایک پمپئو و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در این باره هماهنگ عمل خواهند کرد. چالش اصلی آن است که آیا خواهیم توانست حمایت اروپایی ها را به دست آوریم؟ پمپئو باید در این باره تلاش کند. آمریکا همچنین باید حمایت متحدان عرب خود، ژاپن و کره جنوبی را هم به دست آورد.

انتهای پیام/

روابط روسیه و ترامپ بعد از برکناری تیلرسون چگونه می‌شود؟

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار