معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سرانه تولید زباله در استان نسبت به سرانه کشوری بالاست و وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: موضوع محیط زیست برای مسئولان کشوری و استانی یک موضوع حیاتی و مهم است و دفن زباله در شهرستان ها و روستاهای استان باید بصورت علمی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نیاز است در زمینه دفن زباله از استان های موفق الگوبرداری کنیم، گفت: سرانه تولید زباله در استان نسبت به سرانه کشوری بالاست و وضعیت مطلوبی ندارد.
ندایی همچنین با بیان اینکه تفکیک زباله خشک و تر می تواند آورده خوبی برای شهرداری ها داشته باشد، اظهار کرد: با مکان یابی مناسب و دعوت از سرمایه گذار برای تفکیک زباله و حتی تولید برق از زباله می توان تهدیدات زیست محیطی را کاهش داد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین در زمینه مکان یابی محل دفن زباله خلخال گفت: میزان زباله در این شهرستان روزانه 70 تن است و باید در مکان یابی برای حفظ محیط زیست نهایت دقت را کرد.

ندایی افزود: شیرابه پسماندها نباید در آلودگی آب‌های زیر زمینی تاثیر بگذارند و محل دفن آنها دست کم باید در پایین دست و بدون معارض انتخاب شود.

انتهای پیام/ع

تولید روزانه 70 تن زباله در شهرستان خلخال

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.