استقرار بیش از هزار و ۹۰۰ نفر روز نجات گر در طرح نوروزی خراسان شمالی

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در طرح نوروزی ٩٧ هزار و ٩۴٠ نفر روز نجات گر در جاده‌های استان مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محسن نجات سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان در طرح نوروزی  با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۶ شروع و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد، افزود: در این طرح نوروزی هزار و ٩۴٠ نفر روز نجات گر در طرح در جاده‌های استان برای خدمات امدادی، جاده ای، کوهستان و .. به مسافران مستقر می‌شوند.
وی گفت:با اجرای طرح نوروزی ١٣ پایگاه ثابت، ٩ پایگاه موقت، یک پایگاه موقت هوایی و یک تیم واکنش سریع در استان مستقر می‌شود.
نجات تصریح کرد:این در حالیست که در کنار طرح نوروزی به منظور تامین سلامت شهروندان و مسافران نیز هجدهمین طرح ملی نوروزی سلامت نیز اجرا می‌شود.
نجات با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نوروزی ۷۶۸ نفر روز امدادگر در نوروز ٩٧ مستقر خواهند شد، اظهار کرد: برپایی ۲۴ پست ثابت و سیار، ایجاد فضای دوستدار کودک، برپایی ایستگاه‌های سلامت از جمله برنامه‌های هلال احمر خراسان شمالی در ایام نوروز است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ حوادث استانی ویژه است، تصریح کرد:تلفات جاده‌ای استان نسبت به سال گذشته متاسفانه رشد داشته و این در حالیست که سال گذشته ۶٣٠ حادثه جاده‌ای در استان رخ داد که این تعداد در سال جاری ٧٧٠ مورد بوده است.
نجات افزود:همچنین پارسال دو هزار و ۷۴۶ نفر در حوادث استان آسیب دیدند و امسال دو هزار و ٩٣٨ نفر بوده است.
به گفته وی، شمار حادثه دیدگان خراسان شمالی نیز در سال گذشته دو هزار و ٨٠٢ نفر و در سال جاری سه هزار و ١۵ نفر بوده است.
وی گفت:محور چمن بید به جنگل گلستان بیشترین تصادفات منجر به مرگ در استان را به خود اختصاص می‌دهد که باید مورد حساسیت بیشتر قرار بگیرد.
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهار کرد:محور برنامه‌های هلال احمر استان در سال جدید آموزش همگانی به عنوان دغدغه جامعه امروز ما است و باید به سمت جامعه ایمن و تاب آور گام برداشت.
نجات با بیان اینکه در طرح خادم ۸ هزار نفر آموزش‌های امدادی رو یاد گرفتند، گفت: در طرح دادرس هم ۵ هزار دانش آموز در سطح مدارس استان آموزش‌های امدادی را فرا گرفتند.
انتهای پیام/آ


آموزش‌های همگانی هلال احمر خراسان شمالی در طرح دادرس و خادم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.