حزب لیکود رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از توافق احزاب کابینه ائتلافی نتانیاهو برای مخالفت با برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد.

مخالفت احزاب ائتلاف رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات زود هنگامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، حزب لیکود، حزب متبوع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد احزاب ائتلافی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به توافق رسیده‌اند که از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جلوگیری کنند.

نتانیاهو اندکی بعد از اعلام این خبر در پارلمان رژیم صهیونیستی به ایراد سخنرانی پرداخت و اعلام کرد که او به وعده خود برای جلوگیری از انحلال کابینه فعلی تحقق بخشیده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از شرکای ائتلافی خود برای نشان دادن احساس مسئولیت در دستیابی به توافق تشکر کرد.

پارلمان رژیم صهیونیستی همچنین نسخه پیش‌نویس قانون معافیت خدمت سربازی برای دانشجویان یهودی ارتدوکس را با 59 رای موافق در برابر 38 رای مخالف به تصویب رساند. این لایحه اکنون برای طی کردن روال قانونی باید در کمیته دفاع و امور خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گیرد. 

پیش از این، حزب راستگرای «اسرائیل خانه ما» اعلام کرده بود که با تصویب لایحه خدمت سربازی مخالفت خواهد کرد.

سران احزاب ارتدوکس اعلام کردند علیرغم اختلاف نظرات انتظار می‌رود این لایحه در رای‌گیری اولیه به تصویب برسد. این لایحه برای تبدیل شدن به قانون به سه رای دیگر نیاز دارد.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم در یک پیام توئیتری نسبت به این توافق واکنش نشان داد و گفت حزب او با طرح پیشنهادی احزاب ارتدوکس مخالفت خواهد کرد و وزارت دفاع طرح پیشنهادی خود در این باره را ارائه خواهد داد.

ائتلاف راست‌گرای لیکود وابسته به نتانیاهو پیشتر درباره پیش‌نویس قانونی که اجازه معافیت از خدمت سربازی را به یهودیان ارتدوکس می‌داد، دچار اختلاف بود.

گفتنی است یهودیان ارتدوکس مخالف اعزام فرزندان پسر خود به خدمت سربازی هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار