رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مطالعه علل بروز سرطان معده و راهکارهای مقابله و پیشگیری از آن در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند انجام این مطالعات در مرکز تحقیقات سرطان اردبیل اظهار کرد: این طرح مطالعاتی با همکاری سازمان جهانی بهداشت و مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارشی دانشگاه تهران و با همت و همکاری پزشکان مجرب استان انجام می‌شود.

وی افزود: در فاز نخست ۷۰۰ نفر از افراد سالم بالای ۳۵ سال جامعه انتخاب‌شده و تأثیر نوع خاصی از میکروبی که به عنوان عامل سرطان معده عنوان می‌شود، در این افراد بررسی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به آندوسکوپی داوطلبان و بررسی نتایج آزمایش‌ها گفت: در ادامه پژوهشگران اردبیلی به دنبال پیدا کردن راهکاری جهت مقابله با بروز و ظهور سرطان هستند.

اخوان اکبری با اشاره به انجام مطالعات مختلف پیرامون سرطان معده در این استان افزود: بر خلاف برخی اظهارات شیوع سرطان در این استان نگران کننده نیست.

وی یادآور شد: تحقیقات این سرطان می‌تواند در کاهش میزان ابتلا به سرطان در استان و در کشور و حتی سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار مشارکت شهروندان در این طرح علمی شد و تأکید کرد: این طرح مطالعاتی به لحاظ ابعاد بین‌المللی اهمیت داشته و دستاوردهای آن در جامعه پزشکی قابل توجه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

بررسی راهکاری مقابله با بروز و ظهور سرطان معده در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.