تیم فوتبال فولاد خوزستان تا پایان هفته بیست و ششم با ۴۱ امتیاز تیم ششم جدول رده بندی لیگ هفدهم است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال فولاد خوزستان یکی از باشگاه‌های پر طرفدار لیگ برتر فوتبال کشور است و در سال های گذشته توانسته با برنامه ریزی مناسب و همچنین کشف و پرورش بازیکنان مستعد و بومی، عنوان های مختلفی در رقابت‌های فوتبال داخل کشور کسب کند.

فولادی ها در سال های گذشته با در اختیار داشتن مدارس حرفه‌ای فوتبال و استفاده از دانش مربیان خارجی مانند وینگو بگوویچ، لوکا بوناچیچ و ملادن فرانچیچ توانستد بازیکنان بزرگی مانند ایمان مبعلی، حسین کعبی، ابراهیم میرزاپور، جلال کاملی مفرد، علی بداوی، بختیار رحمانی، پژمان منتظری، آرش افشین، اسماعیل شریفات و… را به فوتبال ایران معرفی کند.

فولاد تاکنون 2 مرتبه در فصل ۸۴–۱۳۸۳ و فصل ۹۳–۱۳۹۲ قهرمان لیگ برتر فوتبال شده‌است و دو حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کرده است. همچنین آن ها در سال های گذشته بازیکنان باکیفیت خارجی مانند فابیو جانوآریو، عماد محمد رضا، لوسیانو پریرا آرماندو سا و ماتیاس چاگو را به فوتبال ایران معرفی کرده اند.

آخرین قهرمانی فولادی ها به سال 93 با حسین فرکی باز می گردد آن ها در ان سال موفق شدند با 2 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر شوند و به لیگ قهرمانان آسیا برسند البته موفقیت آن ها در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ادامه پیدا نکرد وآن ها نتوانستند به عنوان خاصی دست یابند.
فولادی ها پس از آن قهرمانی در دوره های بعدی لیگ برتر فوتبال کشور به ترتیب در جایگاه های پنجم ، دوازدهم و دهخم قرار بگیرند. همین مسئله باعث شد تا مدیران این تیم تصمیم بگیرند تا با تغییر در کادر فنی این تیم بار دیگر به جمع مدعیان بازگردند.

لیگ هفدهم و انتخاب پور موسوی

سیروس پور موسوی پنجم خرداد 96 از سوی مدیر عامل فولاد به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد پور موسوی که پیش از این هدایت استقلال خوزستان بحران زده در لیگ برتر فوتبال را بر عهده داشت. توانسته بود در لیگ پانزدهم به عنوان هفتمی دست یابد و بالاتر از فولاد رده دهمی بایستد همچنین پور موسوی توانست تیم استقلال خوزستان را در نخستین سال حضورش در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تا جمع 16 تیم برتر بالا ببرد و تاریخ ساز شود. این سرمربی خوزستانی اما خیلی با فضای کار در فولاد غریبه نبود و پیش از آن که هدایت این تیم را بر عهده بگیرد مدتی هم به عنوان مربی در آن جا فعالیت می کرد.

نتایج سینوسی فولادی ها در لیگ

شاگردان پورموسوی رقابت های لیگ هقدهم را با یک بازی مشکل در تهران و مقابل قهرمان دوره قبلی این رقابت ها یعنی پرسپولیس آغاز کردند آن ها در این بازی با 2 گل شکست خوردند اما بازی نسبتا خوبی را به نمایش گذاشتند البته آن ها در ادامه و در هفته دوم هم از پس نفت تهران بر نیامدند و تنها یک امتیاز از دو بازی ابتدایی خود کسب کردند.

فولادی ها در ادامه استارت خوبی زدند و توانستند با شکست تیم های مشکی پوشان و گسترش فولاد جایگاه خود در جدول را تغییر دهند و به رتبه های بالاتر برسند با این حال آن ها تا پایان رقابت های نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال توانستند به 7 برد ، 2 باخت و 6 تساوی دست یابند و در جمع مدعیان قرار بگیرند . البته فاصله امتیاز فولادی ها با پرسپولیس در صدر جدول به گونه ای بود که آن ها نتوانستند هیچ گاه در این فصل به صدر جدول برسند و جایگاه دوم برای آن ها بالاترین رتبه این فصل بود.

نیم فصل دوم

تیم فوتبال فولاد خوزستان در نیم فصل دوم بازیکنانی مانند حسن بیت سعید را جذب کرد و بسیاری را به ادامه روند خوب نیم فصل نخست و حداقل کسب سهمیه آسیایی امیدوار کرد اما آن ها بر خلاف انتظار ظاهر شدند و در 10 بازی نیم فصل دوم نتایج بدی را رقم زدند. آن ها در این مدت تنها به 3 برد دست یافتند و 3 باخت و 4 تساوی را تجربه کردند تا با 41 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار بگیرند.

شاگردان پور موسوی در نیم فصل دوم یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ لیگ برتر این تیم در خانه را تجربه کردند و در هفته بیست و چهارم با نتیجه 4 بر 1 مغلوب استقلال تهران شدند. با این حال آن ها همچنان در 4 بازی باقی مانده خود شانس کسب سهمیه را دارند.

آمار و ارقام

فولادی ها در این فصل با وجود در اختیار داشتن مهاجمانی چون آرش افشین و حسن بیت سعید خیلی در گل زنی موفق نبوده اند و تنها در این رقابت های موفق به زدن 27 گل شده اند آن ها همچنین 25 گل دریافت کرده اند و تفاضل گل آن ها 2 گل است. بدین ترتیب این نشان دهنده آن است که آن ها از دفاع منسجمی هم برخوردارر نیستند.

ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان

تیم فوتبال فولاد خوزستان یکی از معدود تیم های لیگ برتری است که از ورزشگاه اختصاصی سود خواهد برد. ورزشگاه فولاد قرار است در سال 97 افتتاح شود. این ورزشگاه یکی از مدرن ترین ورزشگاه های ایران و خاورمیانه است در ورزشگاه فولاد خوزستان در این ورزشگاه پیست تارتان وجود ندارد ومردم به بازیکنان نزدیک هستند.
روند ساخت جایگاه ها کاملا حرفه ای است و به سبک ورزشگاه های اروپا ساخته شده است. همچنین نور افکن های ورزشگاه روی لبه های سقف کار گذاشته شده است وبرخلاف دیگر ورزشگاه های کشور فاقد دکل پروژکتور است و دارای کامل ترین سازه سقفی است تا در اکثر لحظات روز آفتاب کمترین اذیت را داشته باشد.

ساخت این ورزشگاه از سال 1391 آغاز شد و دارای 27 هزار جایگاه هواداری است همچنین چند نکته مهم درباره ان وجود دارد که در زیر می خوانیم :
این ورزشگاه از جمله ورزشگاه های مدرن ایران را در کنار ورزشگاه های آزادی، نقش جهان، پارس شیراز، امام رضا مشهد ،تختی تهران ،غدیر اهواز و یادگار امام تبریز را تشکیل می دهد.

فولاد آرنا تنها ورزشگاه بدون پیست دوومیدانی است وکمترین فاصله بین تماشاگر با بازیکنان در این میان وجود دارد

3-کاملترین سازه سقفی را از حیث سایه اندازی دارد و لوازم به کار گرفته دائمی هستند وفصلی نیستند .

4-نور افشانی زمین با پروژکتور بدون دکل انجام خواهد شد .

انتهای پیام / 

عملکرد فولادی ها تا پایان هفته بیست و ششم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار