مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شرایط استان از نظر آمادگی اماکن، سایت‌ها و موزه ها، انتظامی و امنیتی، ترافیکی و مجموعه و خدمات و فعالیت‌هایی که باید به مهمانان نوروزی ارائه شود، آماده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود وفائی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان گفت :تاکنون چهار جلسه ستاد سفر در مرکز استان تشکیل شده است و همزمان با مرکز استان در سطح شهرستان‌ها نیز با مدیریت فرمانداران، جلسات ستاد سفر‌های نوروزی فعالانه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: شمارگردشگران خارجی در استان کرمان از ۷ هزار نفر در سال ۹۲ به مرز ۴۰ هزار نفر در سال جاری رسیده است.
وی با بیان اینکه تعداد رستوران‌های استان کرمان از ۸۹ واحد در سال ۹۲ به ۱۲۴ واحد رسیده است، عنوان کرد: تعداد هتل‌ها در استان کرمان نیز از ۴ واحد در سال ۹۳ به ۳۱ واحد رسیده است و شمار گردشگران نیز به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.
وی از استان کرمان به عنوان بزرگترین مهمانخانه ایران یاد کرد و ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته ظرفیت‌های اقامتی استان اضافه شده است و از ان جمله ۷۰ اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است.
وفائی گفت: با فعالیت واحد‌های بوم گردی دراستان هر گردشگری که در مناطق روستایی و گردشگری این استان وارد شود، امکان اقامت خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان کرمان اظهار کرد:استان کرمان در سال گذشته با مدیریت استاندار کرمان و همکاری اعضای ستاد تسهیلات نوروزی، رتبه برتر کشوری در رضایت مندی مسافران و گردشگران از استان کرمان را به خود اختصاص داده است.
ثبت جهانی پنج اثر کرمان نشان دهنده اهمیت تاریخی و تمدنی این استان است، به گونه‌ای که کرمان دارای بیشترین آثار ثبت جهانی در بین استان‌های کشور است.
استان کرمان که با ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی و نیز داشتن جاذبه‌های طبیعی و محور‌های گردشگری متعدد گرمسیری و سردسیری، از ظرفیت‌های زیادی برای رشد در حوزه گردشگری برخوردار است.
انتهای پیام/ی

وجود 700اثر ثبت ملی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار