دادستان کرمانشاه گفت: یک باند سوء‌استفاده مالی در کرمانشاه کشف و شناسایی شد.

شناسایی و دستگیری باند سوء‌استفاده مالی در کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین صادقی در نشست خبری ظهر امروز که در محل دادسرای کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر با شیوه‌های جدیدی از عرضه مواد مخدر در جامعه مواجه هستیم.

دادستان کرمانشاه با اشاره به پلمب ۱۷۴ مکان عرضه مواد مخدر در کرمانشاه گفت: با این وجود میزان دسترسی به مواد مخدر با وجود برخورد و مبارزه با عرضه‌کنندگان مواد مخدر کاهش نیافته است.

صادقی با اشاره به اینکه دستگاه‌های امنیتی و قضائی کار خود را انجام می‌دهند، بیان کرد: اقدامات ما خروجی مناسبی نداشته و اثربخشی آن در جامعه مشهود نیست.

وی با بیان اینکه تنها جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر مشکلات و آسیب‌ها رفع نمی‌شوند، گفت: ساماندهی و ریشه‌یابی معضلات و آسیب‌ها باید در اولویت قرار گرفته و معضلات این افراد درمان شود.

دادستان کرمانشاه به جمع‌آوری معتادان متجاهر به‌مناسبت ایام نوروز اشاره کرد و افزود: این طرح از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده و این افراد تا پایان تعطیلات نوروز در مراکز ترک اجباری نگهداری می‌شوند.

صادقی عرضه و فروش دخانیات را به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع دانست و عنوان کرد: بر اساس قانون فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است، ولی متأسفانه این قانون رعایت نمی‌شود و کاهش مصرف قلیان و دخانیات نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده‌ای دارد.

وی به ماجرای قتل سه زن در آرمستان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: عاملان این جنایت شناسایی و تحت تعقیب هستند و بدون‌شک این افراد تا مدت زیادی نمی‌توانند خود را پنهان کنند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه رأی پرونده موسوم به گلیم‌وگبه کرمانشاه نیز صادر شده و این پرونده دیگر در دادسرا نیست، عنوان کرد: یک باند سوء‌استفاده مالی که اقدامات آن‌ها سبب تضییع حقوق دولتی شده نیز در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

صادقی از پیش‌بینی یک کشیک ویژه در ایام نوروز علاوه بر کشیک عادی دادسرا خبر داد و گفت: این کشیک ویژه برای ارائه خدمات لازم به مسافران و مهمانان نوروزی در کوتاهترین زمان ممکن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ویژه نوروزی در ۲۴ بند تدوین شده و در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است، اظهار داشت: تشدید برخورد با مزاحمان خیابانی و عدم مسامحه با اقدامات ساختارشکنانه و کسانی که فضای مجازی را جای قدرت‌نمایی قرار دهند در اولویت قرار دارد.

دادستان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال کمتر از ۳۰ هزار فقره پرونده وارد دادسرای کرمانشاه شده است، بیان کرد: به‌طور متوسط روزانه ۱۵۷۲ نفر در کشور به‌علت ضرب و جرح عمدی به دادسرا مراجعه می‌کنند.

صادقی تلخ‌ترین حادثه در حوزه دادسرا را قتل‌های خانوادگی عنوان و اظهار کرد: آنچه که در دادسرا می‌بینیم تلخ و ناخوشایند است، ولی اینکه پدری با دستان خود فرزندش را به کام مرگ بفرستد از تلخترین اتفاقات در این حوزه است.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.