سرپرست پلیس فتا گلستان از سرقت اطلاعات کاربران به واسطه اپلیکیشن و لینک‌های جعلی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛سروان صاحبکاران سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: ارسال لینک‌های جذاب و فریبنده جهت تحریک و تشویق کاربران و نصب بدافزار بر روی تجهیزات هوشمند آنان یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری است.

وی ادامه داد: در این شیوه‌ها مزاحمان و سارقان اینترنتی با ارسال برنامه یا لینک حاوی بدافزار با عناوینی فریبنده سبب تحریک و تهییج کاربران می‌شوند تا پس از کلیک بر روی لینک مذکور برنامه مخرب مورد نظر آن‌ها نصب و اجرا شود.

وی افزود: برنامه‌های مخربی که به عنوان بدافزار شناخته می‌شوند می‌توانند علاوه بر دریافت و ارسال اطلاعات موجود در حافظه دستگاه، با ضبط صدا و تصویر سبب نقض حریم خصوصی آنان شوند.

این مقام انتظامی گفت: همچنین برنامه‌هایی با عنوان صیغه یاب، نرم افزار عریان کننده در شبکه‌های اجتماعی در حال تبلیغ است، ابزاری جهت سرقت اطلاعات کاربران شده که تبعات غیرقابل جبرانی را به همراه خواهد داشت.

سروان صاحبکاران ادامه داد:عبارت هم اکنون کلیک کنید تا چند دقیقه دیگر به دلایل امنیتی این لینک حذف می‌شود، برنده خوش اقبال امروز سایت ما، تصاویر لو رفته از بازیگران و نرم افزار‌های خاص با قابلیت‌های جذاب، فقط بخشی از انواع حربه‌های سارقان اینترنتی جهت تحریک کاربران است.

سروان صاحبکاران ضمن هشدار به کاربران در خصوص مراقبت از اطلاعات خصوصی‌شان از آن‌ها خواست بر روی لینک‌هایی که مشکوک هستند و یا احتیاجی به آن ندارند به هیچ عنوان کلیک نکنند و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید نمایند.

انتهای پیام/ح
 
 

سرقت اطلاعات  به وسیله لینک های جعلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.