اختتامیه جشنواره هنری ایثار امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در اختتامیه جشنواره هنری ایثار گفت: در این جشنواره که برای نخستین بار در گیلان برگزار شد، از مرداد ماه امسال با فراخوان عمومی بیش از ۸۰۰ اثر در ۴ بخش شعر، نقاشی، خوشنویسی و عکاسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: ازاین آثار ارسالی به دبیرخانه، ۵۰ اثر انتخاب و در قالب نمایشگاه در هفته گرامیداشت شهدا در مجتمع خاتم الانبیاء نمایش گذاشته شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به اینکه ۷ نفر بر اساس آرای هیات داوران حائز کسب رتبه و جوایز جشنواره شدند، اظهار داشت: ۳ نفر در بخش شعر، ۲ نفر در بخش عکاسی و ۲ نفر در بخش خوشنویسی در بخش شعر از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه داوری این جشنواره را اساتید دانشگاهی مرتبط با موضوعات تخصصی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادند، اظهار داشت: در این مراسم همچنین از منتخبان مسابقه سراسری نوید شاهد (دلنوشته‌های عاشقانه به شهدا) تجلیل و از کتاب‌های الفبای معرفت جلد ۱ و ۲، تالیان قرآن ۵ جلد ۲ و ۳، فرهنگ اعلام شهدای منا که از سوی بنیاد شهید منتشر شده است، رونمایی شد.

پاکاری خاطرنشان کرد: در بخش ایثار اجتماعی، از ۵ نفر که دارای فعالیت‌های ویژه اجتماعی با موضوعات زلزله کرمانشاه، آتش نشانی، هلال احمر، آموزش و پرورش و ایثار به مددجویان بودند، قدردانی شد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در این مراسم بر اهمیت ترویج کتاب و کتاب خوانی تاکید کرد و افزود: کتاب‌هایی که امروز رونمایی شد، بهترین فرصت برای آشنایی ارزش‌های انقلاب و دین است.

 

انتهای پیام/ع

 

اختتامیه جشنواره هنری ایثار در رشت

برچسب ها: شهدا ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.