۶۱۸ هزار تن کالای غیر نفتی از ابتدای امسال تا ۱۵ اسفند از مازندران صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مازندران در نشست خبری ارزش این میزان صادرات را ۳۸۳ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ظرفیت مازندران برای صادرات کالا‌های غیر نفتی سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است و زمانی محقق می‌شود که موانع موجود مانند کمبود زیرساخت‌های صادراتی، سخت گیری برخی کشور‌های همسایه و بالا بودن تعرفه گمرکی برطرف شود.

وی میزان صادرات پارسال مازندران را ۸۱۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: صادرات مازندران امسال حدود ۲۰۰ هزار تن کمتر از پارسال بود.

مهاجر یکی دیگر از مشکلات صادرات را نحوه تحقق اصل ۴۴ اعلام کرد و افزود: بر اساس این اصل صادرات به بخش خصوصی باید واگذار می‌شد، اما در کشور ما هنوز این اتفاق نیفتاده است و سازمان‌های دولتی همچنان متولی حوزه صادرات کشور هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد لبنی و پروتئنی استان به تنهایی می‌تواند سالانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته باشد اگر مشکلات صادرات برداشته شود.

وی با بیان اینکه صادرات نیازمند یک متولی پاسخگو است، افزود: چند مجموعه اکنون در کشور متولی صادرات هستند و اگر مشکلات حوزه صادرات را نتوانیم حل کنیم در همین وضعیت باقی می‌مانیم.

مهاجر گفت: دولت که کاملا به مشکلات بخش خصوصی اشراف دارد اگر مسئولیت صادرات را به اتاق بازرگانی واگذار نمی‌کند حداقل یک متولی مشخص کند که پاسخگو باشد.

انتهای پیام/آ

کاهش صادرات غیر نفتی از مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار