رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابورگفت: طرح "چهل کتاب، چهل روستا" درروستای منتخب دوستدار کتاب ایران، حصارزبرخان شهرستان نیشابوربرگزار گردید.

اجرای طرح به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس کرخی افزود: این طرح یک حرکت خودجوش فرهنگی و مردمی است که با اهتمام انجمن کودک ونوجوان سیمرغ و انجمن های مردم نهاد حامی کتاب و همکاری ادارات و نهادهای شهرستان با حضور گسترده کودکان و علاقمندان در نقاط مختلف شهرستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امسال سه روستای حصار زبرخان، بشرآباد و ماروسک بخش مرکزی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران شرکت کردند و به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت، روستای حصار زبرخان درمیان ١٣٠٠روستای شرکت کننده در جشنواره، انتخاب و برگزیده شد.

وی افزود: در این طرح ابتدا داستان هایی از نویسندگان مطرح، برای کودکان به زبان کودکانه خوانش  می شود و پس از خواندن کتاب، با همکاری بچه ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در طرح «چهل کتاب، چهل روستا» به صورت نمایش خلاق و خیابانی، بازی های بومی وسنّتی، کشیدن نقاشی، نوشتن نامه و مشاوره خانواده ها از برنامه های دیگر این نشست فرهنگی و اجتماعی است.

  انتهای پیام// ف.غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.