همزمان با ایام نوروز سال ۹۷ بیش از ۱۵ هزار برنامه فرهنگی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برنامه های حرم مطهر رضوی درروز سال تحویل تشرریح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در نشست خبری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته این افتخار بزرگ نصیب مردم شهر مشهد و مجاوران شده است تا میزبان قدوم رهبر معظم انقلاب اسلامی در بارگاه منور رضوی باشند.


حجت السلام والمسلمین سید جلال حسینی افزود: روز چهارشنبه اول فروردین، ساعت ۱۵ در رواق امام خمینی (ره) و صحن‌ها و رواق‌ها و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، آماده استماع سخنان و رهنمود‌های ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پوشش تصویری این سخنرانی در وسعتی به مساحت یک میلیون مترمربع در ۵۰ نقطه در نظر گرفته شده مه امیدواریم  پوشش تصویری جامع و کاملی داشته باشیم.
 
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همچنین در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی میهمانانی از ۱۰ کشور دنیا به صورت زنده و مستقیم سخنان رهبر انقلاب را گوش خواهند داد و پس از ۴۸ ساعت فرمایشات مقام معظم رهبری به ۴ زبان زنده دنیا چاپ و منتشر خواهد شد.
 

اجرای ۳۰ برنامه جذاب در روز سال تحویل برای زائران ومجاوران


حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: مراسم تحویل سال نیز روز سه شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در صحن جامع رضوی و اماکن متبرکه با ۳۰ برنامه جذاب تقدیم زائران و مجاوران خواهد شد.
 
وی تصریح کرد:  لحظه تحویل سال هم که ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء است، در صحن و سرای حرم امام رضا (ع) اجرای برنامه خواهیم داشت.
 

برگزاری ۱۵۰۰۰ برنامه فرهنگی نوروزی در حرم مطهر رضوی


معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه‌های امسال، تخصصی کردن برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی است،گفت:  امسال شبستان‌ها و رواق‌هایی با موضوعات تخصصی نهج البلاغه، خانواده و مشاوره، شعر و شاعری، اخلاق و عرفان، تاریخ امامت و سیره معصومین (ع) و... در ۱۰ محور ویژه زائران نوروزی پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام حسینی افزود: همچنین پایگاه‌های فرهنگی به ظرفیت ۳۰ پایگاه طراحی شده است و بزرگترین مسابقه کتاب‌خوابی در ۱۰ عنوان در سطوح مختلف کودک و نوجوان و جوان همزمان با ایام نوروز ۹۷ ویژه زائران و مجاوران تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ عنوان محصول فرهنگی ارائه خواهد شد و ۱۵ هزار برنامه فرهنگی در قالب ۱۰۰ برنامه برای زائران نوروزی حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: ۸ هزار خادمیار آماده برای خدمت‌رسانی فرهنگی و تبلیغی هستند که ۴ هزار مبلغ و سخنران در این بسیج عمومی خدمات متنوعی را ارائه خواهند داد.
 
انتهای پیام//ف.غ
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.