مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین در ۱۲۹ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم تحویل سال در ۱۰۳ بقعه متبرکه خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجت الاسلام احمد احمدزاده در نشست خبری با موضوع " آرامش بهاری" افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین در ۱۲۹ بقعه متبرکه برگزار می‌شود که در حوزه خدماتی رفاهی، به نظافت و وضوخانه و جمع آوری نخاله‌ها در مسیر ورود زائران توجه شده است.


وی تصریح کرد:حسینیه‌های در بین راه ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار نفر در روز را دارند وبرپایی مکانی برای اسکان موقت، ایستگاه‌های صلواتی و ایستگاه‌های سلامت از دیگر برنامه‌های امسال در طرح آرامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: مراسم غبار رویی، مراسم لحظه تحویل سال در ۱۰۳ بقعه و برگزاری حلقه‌های معرفت در ۵۵ بقعه از دیگر برنامه هاست.

حجت السلام و المسلمین احمد زاده گفت: ۶۹ دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی ۱۸ نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، برپایی مسابقات فرهنگی در ۵۰ بقعه، توجه به موضوع عفاف و حجاب، سخنرانی در ۹۰ بقعه متبرکه و مراسم دعای ندبه در ۹۲ بقعه دیگر برنامه های این طرح است که دربقاع مبرکه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسابقه عکاسی و فیلم یک دقیقه‌ای با محوریت آرامش بهاری در بقعه‌ها انجام می‌شود و در روز ۱۲ فرودین مراسم ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کتابچه نقاشی برای کودکان و نوجوانان و حدود ۸۰ هزار محصول در بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در سال ۹۶ یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۹۴۹ نفر در این طرح به زیارت بقاع متبرکه مشرف شدند که ۹۷ درصد ایرانی و ۳ درصد خارجی بودند.

حجت السلام و المسلمین احمد زاده افزود:در این بقاع متبرکه دو هزار و ۶۱ نوبت نماز اقامه شد و ۴۱۸ هزار و ۲۶۳ ایستگاه صلواتی برپا شد و ۹۶۵ مورد سخنرانی صورت گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی هم در این نشست گفت: امسال ۲۶۸ موقوفه ثبت شده و از وقف‌های ۱۰۰ میلیونی تا میلیاردی داریم و به لحاظ ارزش ریالی مطلوب است و هزینه‌های طرح‌هایی مانند آرامش بهاری را از عواید بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و خیرین تامین می‌کنیم.

حجت السلام و المسلمین ایزدی افزود: امسال برای اولین باردر خراسان رضوی در ۱۰ بقعه دوره آموزشی سبک زندگی را برگزار می‌کنیم و در سال‌های بعد تعداد دوره‌ها را افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام// ف. غ
 

اعلام ویژه برنامه های  اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

برچسب ها: اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.