معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی طی سفر خود به دانمارک، تفاهمنامه همکاری میان گروه مطالعات بین فرهنگی و منطقه ای دانشگاه کوپنهاگ و بنیاد سعدی را امضا کرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روابط عمومی بنیاد سعدی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی طی سفر خود به دانمارک، تفاهمنامه همکاری میان گروه مطالعات بین فرهنگی و منطقه ای دانشگاه کوپنهاگ و بنیاد سعدی را امضا کرد. موضوع این تفاهمنامه اعزام دانشجویان رشته ایرانشناسی به بنیاد سعدی برای فراگیری زبان فارسی است.

بر اساس این قرارداد که میان رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و اینگولف تیوسن، رئیس بخش مطالعات بین فرهنگی و منطقه ای دانشگاه کپنهاگ امضا شد، دانشجویان رشته ایرانشناسی دانشگاه کپنهاک چهارمین نیمسال تحصیلی خود را به مدت 4 ماه در بنیاد سعدی سپری خواهند کرد و به یادگیری مهارت های خواندن، شنیدن، نوشتن و گفت و گوی زبان فارسی می پردازند. در این مدت، دانشجویان ضمن فعالیتهای آموزشی، در رویدادهای مختلف فرهنگی نیز شرکت می کنند و از نزدیک با فرهنگ و جامعه ایران نیز آشنا خواهند شد.

در این جلسه، رضامراد سعدی ضمن معرفی فعالیتها و امکانات بنیاد سعدی، تعدادی از کتاب های آموزشی زبان فارسی که در کارگروه های تألیف معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی تدوین شده را به حاضران معرفی کرد. در حاشیه این دیدار نیز در مورد چاپ نسخه دانمارکی کتاب «گام اول» توسط بنیاد سعدی و دانشگاه کپنهاگ توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد این کتاب در دانمارک توسط انتشارات دانشگاه کپنهاگ به چاپ برسد.

بنابر این گزارش، این تفاهم نامه، با حضور رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، سعید توفیقی، رایزن علمی و فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ، اینگولف تیوسن، رئیس بخش مطالعات بین فرهنگی و منطقه ای دانشگاه کپنهاگ و کلاوس پدرسون رئیس گروه ایرانشناسی دانشگاه کپنهاگ به امضا رسید.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بنیاد سعدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
رشته دانمارکشناسی هم در دانشگاههای ما وجود داره؟
آخرین اخبار