در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان مرکزی ۶ میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان مرکزی ۶ میلیارد تومان از اعتبارات استانی سال ۹۷ به بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان اختصاص یافت.
در این جلسه اعضا ضمن بررسی چالش‌ها و واکاوی مشکلات بافت‌های فرسوده استان مرکزی به بحث و تبادل نظر برای شتاب بیش‌تر در نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده پرداختند.

استاندار مرکزی در این جلسه با انتقاد از کندی روند اجرایی شدن طرح‌های نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده استان   در سالجاری  گفت :کمبود اعتبارات در این روند تاثیر گذار بوده و تمامی این طرح‌ها در ۶ ماهه اول سال ۹۷ باید اجرایی شود.


آقازاده از طرح دولت در احداث مسکن هم گفت و افزود:در سال ۹۷ قرار است طرح ساخت ۱۰۰ هزارواحد مسکونی در کشور کلید بخورد که استان مرکزی هم از استان‌های مشمول این طرح خواهد بود.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد شش درصد هم به متقاضیان این طرح از سرمایه گذاران و توسعه گران خواست دولت را در این طرح یاری کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به این نکته که ۱۳۰ هزار نفر در اراک و ۶۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند اضافه کرد:امید است با شتاب در روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده شاهد رفع موانع توسعه شهری باشیم.

وی به طرح ۵۵ متری اراک که سالهاست راکد مانده هم اشاره کرد قول داد تا خرداد ماه سال ۹۷ این طرح تعیین تکلیف شود.

یکسان سازی مناطق مختلف شهری از اهداف نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی هم در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و نوسازی و بهسازی طرح‌های فرسوده استان مرکزی، یکسان سازی مناطق مختلف شهری را از اهداف این طرح دانست.

زندیه وکیلی همچنین اعتبارات اختصاص یافته به طرح بازآفرینی شهری را ناکافی دانست و گفت:: شناسایی تعیین تکلیف و تسهیل سرمایه گذاری از اهداف پیش روی احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده است.

وی افزود: در این جلسه اعضا ضمن بررسی چالش‌ها و واکاوی مشکلات بافت‌های فرسوده استان مرکزی به بحث و تبادل نظر برای شتاب بیش‌تر در نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده پرداختند.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی هزارو ۳۳۴ محله کشور و ۳۵ محله استان مرکزی جزء بافت‌های فرسوده اند که تا کنون ۵۰ درصد بافت‌های فرسوده کشور و ۴۵ درصد بافت‌های فرسوده استان نوسازی و بهسازی شده اند.

اختصاص ۶ میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده استان مرکزی

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.