با حضور وزیر نیرو پروژه آب رسانی از سد کوچری به شهرستان خمین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛رضا اردکانیان وزیر نیرو دقایقی پیش وارد استان مرکزی مرکزی و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت و با حضور وی پروژه آب رسانی از سد کوچری به شهرستان خمین افتتاح شد و بیش از ۹۰ هزار نفر تا ۲۰ ساله آینده از این طرح بهره‌مند شدند.

آب انتقالی از سد کوچری به خمین، ۱۸۲ لیتر بر ثانیه است که شامل ۱۲۰ لیتر بر ثانیه برای آشامیدن،۴۰ لیتر بر ثانیه برای ۱۰ روستای واقع در مسیر خط انتقال و ۲۰ لیتر نیز برای صنعت خمین پیش بینی شده است.

برای راه اندازی این طرح از سال ۹۴ بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح طرح‌های آب و برق در ۳ استان به صورت ویدئو کنفرانس

وزیر نیرو  بعد از افتتاح پروژه آب رسانی از سد کوچری به شهرستان خمین سپس به بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین رفت و در سالن همایش‌های این بیت تاریخی به صورت ویدئو کنفرانس چند طرح آب و برق استان‌های مرکزی و خراسان رضوی و همدان را هم افتتاح کرد.

همچنین از طریق ویدیو کنفرانس سه طرح شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال به منظور تداوم توزیع مطمئن و پایدار نیروی برق، رضایت‌مندی مشترکان، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود و بهره‌وری اقتصادی با دستور وزیر نیرو کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

وزیر نیرو در این مراسم طرح جهادی اصلاح ۴۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق و تبدیل به کابل خودنگهدار و همچنین تامین برق ۱۳ هزار و ۶۰۰ مشترک جدید شهری و روستایی را افتتاح کرد.

همچنین در ادامه عملیات اجرایی پروژه‌های کابل کشی فشار متوسط زمینی به طول ۲۵ کیلومتر در شهرستان‌های اراک و ساوه آغاز شد.

سپهوند مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه وزیر نیرو به منظور افتتاح ۴ پروژه صنعت آب و برق به استان مرکزی سفر کرده است گفت: پست فوق توزیع دلیجان، پست اراک ۷ و پست شهر صنعتی محلات از جمله طرح‌های صنعت برق هستند که با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال همزمان با طرح‌های آب و برق استان‌های خراسان رضوی و همدان افتتاح   شد.

دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جلسه با استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی از برنامه‌های پیش بینی شده وزیر نیرو در استان مرکزی است.

افتتاح پروژه آب رسانی از سد کوچری به شهرستان خمین + عکس

 

افتتاح پروژه آب رسانی از سد کوچری به شهرستان خمین + عکس

افتتاح پروژه آب رسانی از سد کوچری به شهرستان خمین +  تصاویر

افتتاح پروژه آب رسانی از سد کوچری به شهرستان خمین / افتتاح طرح‌های آب و برق در ۳ استان به صورت ویدئو کنفرانس + تصاویر 

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.