در این گزارش مروری بر زندگی و فعالیت‌های مرحوم آیت الله شاه آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری داریم.

 به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله نصر الله شاه آبادی فرزند آیت الله العظمی میرزا محمدعلی شاه آبادی در سال 1310 متولد شد.

وی دوران تحصیل در مقطع ابتدایی را در تهران گذراند و سپس در سال 1320 آغاز به تحصیل علوم دینی کرد و دوره مقدماتی را نزد اساتید بزرگ تهران مانند آیات حاج شیخ حسین کنی، حاج شیخ محمدعلی لواسانی، میرزا ابوالحسن شعرانی، حاج سید عبدالکاظم عصار و... گذراند.

آیت الله شاه آبادی پس از دوره مقدماتی به حوزه علمیه قم رفت و در کلاس حضرات آیات بروجردی و اراکی شرکت کرد. بعد از آن برای ادامه تحصیل به نجف عزیمت کرد و پس از ورود به کلاس درس آیات خوئی و... حاضر شد.

آیت الله شاه آبادی که بود؟

وی در سن 30 سالگی به درجه رفیع اجتهاد نائل شد و همزمان به تدریس دروس سطوح عالی در حوزه علمیه نجف اشرف پرداخت و طلاب و فضلای بسیاری از دانش وی بهره مند شدند.

 آیت الله شاه آبادی  در سال 1348 بنا به درخواست مرحوم آیت الله العظمی خویی، به منظور سامان دادن به وضع شیعیان و طلاب پاکستان، به همراه عده ای از فضلا و شاگردان به کشور پاکستان مهاجرت کردند و پس از یک سال اقامت در بازگشت به ایران، توسط رژیم پهلوی ممنوع الخروج شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی از ادامه خدمت در پاکستان و نجف اشرف بازماند و به تهران آمد و به فعالیت های اجتماعی ومذهبی پرداخت.

همچنین تاسیس مدرسه معارف اسلامی به منظور آموزش مبانی اسلامی برای خواهران و برادران و خدمات خیریه در راستای کمک به نیازمندان، ساخت مساجد، درمانگاه های خیریه، ایجاد صندوقهای خیریه قرض الحسنه متعدد از خدمات وی در شهر تهران است.

آیت الله شاه آبادی که بود؟

با اوج گیری نهضت امام فعالیت های روشنگرانه و سخنرانی ها و تظاهرات بر ضد رژیم پهلوی را سرلوحه اقدامات خویش قرار داد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا بر وظیفه شرعی، با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در سال های آغازین انقلاب، تمام وقت خود را وقف خدمت رسانی به انقلاب کرد و با آغاز جنگ تحمیلی، کلیه توانش را در کمک رسانی به رزمندگان در جبهه ها استفاده کرد.

آیت الله شاه آبادی  تا سال 1375 در شهر تهران به خدمات علمی و اجتماعی مشغول بود و از آن زمان تا کنون در شهر مقدس قم به تدریس و خدمات علمی و اجتماعی فعالیت داشت.

وی در انتخابات هفتم اسفند ماه 94 با کسب آرای مردم استان تهران ، به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

گفتنی است آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی سرانجام  پس از گذراندن یک دوره نقاهت در 21 اسفندماه سال 96 دار فانی را وداع گفت. پیکر آن مرحوم روز چهارشنبه ساعت 8:30 از مسجد آیت الله شاه آبادی واقع در پامنار تهران تشییع و همان روز نیز ساعت ۱۵:۳۰ در قم از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام تشییع و در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده خواهد شد.

آیت‌الله شاه‌آبادی درگذشت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خدا بیامرزدش روحش شاد
آخرین اخبار