مدیر کل امور زنان و خانواده گفت: اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون استفاده از توان زنان محقق نخواهد شد.

اهداف ترسیم شده در سند‌ چشم انداز بدون زنان محقق نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرحناز مینایی پور مدیر کل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش در مراسم بانوی امید که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون استفاده از توان زنان محقق نخواهد شد.

عدالت جنسیتی نیاز به جبران نابرابری موجود میان زنان و مردان دارد

وی با اشاره به اینکه دستیابی به عدالت جنسیتی نیاز به جبران نابرابری موجود میان زنان و مردان دارد، افزود: تبعیض علیه زنان مانع مشارکت زنان در شرایط مساوی با مردان می شود و شکوفایی استعداد زنان در خدمت به کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

مینایی پور تصریح کرد: نیازمند تحول در هنجارها، اعتقادات، ارزش ها، ارکان و ساختارها با در نظر گرفتن تفاوت بیولوژیکی میان زنان و مردان هستیم.

وی افزود: توانمندسازی زنان و به روزرسانی این توانمندی ها نیاز امروز است و دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با وجود مجموعه ای از الزامات که باید در سیاست گذاری زنان و دختران در آموزش و پرورش انجام دهد و در مسئله یابی و و رفع مشکلات در حوزه زنان به تدوین برنامه هایی توجه دارد.

مدیر کل امور زنان و خانواده یادآور شد: امیدواریم سال آینده جهت بهبود وضعیت زنان و دختران در آموزش و پرورش به موفقیت برسیم هرچند با وضع مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار